Två helt vanliga dagar..........................eller

Vilken höjdar kväll på tv igår, när Så mycket bättre drog igång igen, och vilka artister......Magnus Uggla, Pugh Rogerfeldt mm den enda som jag tycker verkar lite malplacerad är Sylwia Wrethammar...tycker liksom hon inte platsar i gänget, men vad vet jag, hon kanske överraskar. I varje fall så kommer jag sitta klistrad vid tv varje lördag kl 20.00 framöver, tror jag;).
 
I "Byn" är det vackert o lugnt eller lugnt för någon vecka sen satts de upp lappar om att de ska göras om till betalparkering här och då blev de fart på folket, har aldrig hört så mycket irriterande röster, och då pratar vi bilar o parkering.......ganska kul tycket jag! Kan i och för sig förstå att man blir förbannad, när man inte informerar utan bara bestämmer över huvudet på de boende, hade kanske inte skadat med ett möte innan, samma sak med att vi ska ha postlådorna i trappen, toppen tycker jag men vår port fick inga!?? Men med det är det samma problem man sätter upp men man informerar efteråt? Hallå, gör man så, tycker inte jag i alla fall, vår "By" är en liten by så de är ju inge jätte jobb att lägga t ex lappar i brevlådan innan, tydligen gjordes det efteråt, men inte i min brevlåda......kan kanske vara för jag inte har någon bil? Men jag har besökare hit, och hur ska de fungera med gäst parkering mm.
 
Ja vi ska ju ha ett bostadsmöte nu snart och då hoppas jag alla som varit förbannade sura mm kommer och talar om vad de t ex tycker om standarden på våra lgh, tapetsering, målning mm, Visst är de bra att man fixar yttermiljön, men de skulle ju inte skada om man målade köksluckor eller bytte golv, hur gamla är inte de?????
 
I går skulle jag ut på årets Loppis på IKEA, lyckades lura ut en person från Ljusdal, en granne och några personer som jag träffat på bussen i fredags, då jag åkte dit för att jag trodde de var loppis?, ja jag vet... inga kommentarer,... Har ju hört så mycket om den loppisen, men vilken besvikelse var de 7 bord så får man vara glad och ändå var de toppen väder,inte precis snöstorm! Så nästa år skiter jag i den, på något vis är det alltid min lott. Var som när jag flyttade till Gävle, har aldrig varit på den berömda Stadsfesten, men nu när jag flyttar ned så klar jag ska gå, ja vad hände då ....de la ned den och ersatte den med någon löjlig, billig cityfest. ja som man skäms att gå på, om man ska jämföra med andra städer i Gävles kaliber och deras stads/cityfester.
 
Att åka buss är i alla fall kul, tycker jag. Det p g a att man får se och höra mycket samt vissa saker aldrig slutar förvånar en. När jag i fredags åkte hem med buss 1 från Valbo, i stan byter jag till 12:an den bussen går endast 2 ggr/tim,precis när bussen blinkar ut men står fortfarande vid hållplats kommer två damer springande, den kvinnliga chauffören ser dem och om hon inte gjord det så knackar de på dörren, men tror Ni hon släppte på dem...Nä glöm det trots att står hon stilla, kör nonchalant ut och sen kör hon även mot rött vid övergångsstället, själv sitter jag alldeles för långt bak för att orka skrika åt henne och har en känsla av att hon inte skulle bry sig.
 
I går lördag åkte jag o en granne med buss 1 igen, om ni glömt det så var de ju då de var loppis;, vid en hållplats i stan stiger flera på, men bussen står kvar lite längre än vanligt och till vår häpnad så ropar busschauffören i högtalaren "kan tjejen från Bergy komma fram"???? En ung flicka går fram med sin tel och visar upp den igen och sen pratar hon o chauffören fram o tillbaka, till slut tar hon fram ett kort och bet, kan de vara så att de missade ett tillägg på höst 10 kr. Både jag o min granne som är ung, kan inte mer än utbrista "Hur orkar de" och då menar vi han som kör bussen. Kan väl knappast vara så att de drar från lönen om de inte stämmer. Jag har vid flera tillfällen betalat åt andra passagerare p g a kort som inte fungerat, eller för att de har fattats ngn kr. Var lite medmänsklig, kostar inte så mycket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0