Njut av ensamheten!

Ja de är ju ett tag sen igen, livet går ju vidare i "Byn", många av mina vänner flyttar härifrån och det är tråkigt även om vi så klart säger att vi ska ha kontakt. Ja för så brukar det vara, man håller kontakt ett tag sen ju längre tiden går så upphör kontakterna mer o mer.......Ja inte alla. Brukar säga att riktiga vänner är de vänner som man inte behöver prata med på flera år och sen när de dyker upp igen, så är det som igår.
 
Jag är ju en människa som inte släpper många människor inpå livet, vilket jag tror att de flesta människor i min omgivning tror, därför att jag är väldigt social pratar med allt o alla och även är öppen om mitt liv. Men verkligheten ser helt annorlunda ut, de är få människor förunnat att komma in i min hem. Mitt hem är min borg, och det stämmer. Min barn m familj är så klart välkommna, men sen är det inte många mer, och min familj är inte här så ofta heller. de här är inget jag jag lider av, sen kan man ju om man är intresserad av psykologi fundera på varför jag är så.
 
Eftersom jag och de kunniga, ja jag menar kuratorer samt psykologer, anser att jag har självinsikt, så vet jag så klart vad de beror på, har svårt med tilliten till människor. Har ju levt ett tufft liv och blivit sviken många gånger. De är faktiskt ingenting so stör mig utan jag har levt och lever så här och trivs faktiskt med det. Tycker ensamhet är trivsamt, att få vara själv och bara njuta av det, blir lite irriterad när jag ska iväg på olika saker. När jag väl kommer iväg tycker jag det är skitkul, men när jag kommer hem igen så njuter jag av det,
 
Har hunnit med att vara på konsert med Di Leva, Gävle symfoniorkester samt Forsbacka kören, de var mäktigt och tårarna kom. Sen var jag på Eva Dahlgren även de en upplevelse. Sen har barn samt barnbarn fyllt år, så kalasen har avlöst varandra även min eget med middag för 11 i mitt lilla kök, så inte är jag speciellt isolerad.
 
Vet att många tycker att de är konstigt och att de inte är bra med ensamhet, men då vet de inte vad de pratar om, de är skillnad på att vara ensam och ensamhet, Tror många människor skulle må bra av att våga vara mer med sig själva eller bara vara tysta, samt njuta av ensamhet, Idag i vår tid är datorer, smartphone m m något som gör att vi aldrig är riktigt ensamma, så gör ett försök någon dag. Stäng av allt, gå ut i naturen själv och bara njut av tystnaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0