Ja vad säger man..................

Ja man blir bara trött, igår var det Bostadsmöte i "Byn" och vad säger man, vuxna karlar skriker o gapar om skitsaker. Lilla Blå är fortfarande upprörd över att "hans" suggor är borttagna från "hans" väg så han kan inte sova, för de har blivit rena E4 utanför hans fönster........så han o hans "gubbar" kan inte sova!?
Kan de kanske beror på att både han och hans övriga grannar själv kör bil runt på området, så att de själv medverkar till trafiken, Men de nämnder de inget om, likaså som man tidigare gnällde man om ungdomar fest mm, själv sitter de ute på somrarna o dricker samt rullar hem var o varannan dag från vår lokala Pizza. Mig gör det definitivt inget, de är vuxna och gör precis som de vill för mig, men gnäll inte på andra. Finns ett uttryck som är bra....Kasta inte sten när Du sitter i glashus......
 
Ja ingenting förvånar mig längre, att äldre människor som borde veta bättre kan bete sig så, då får man vara glad att de finns hopp i våra unga på området, de är ett toppen gäng med en otrolig sammanhållning och alla är lika goda o glada. Även mig har det accepterat i sitt gäng och de är jag mycket glad över, för jag är ju verkligen "tant" i den gruppen. Tur att jag har barnasinne kvar, jo jag fick ju en kommentar på mötet igår av en av gubbarna, när jag tog upp om våra tv kanaler, "Du behöver väl inget annat än Bollibumpa" följt av hånflin. Nej och de har rätt, i den bemärkelsen, att jag har kvar både min humor samt mitt barnasinnet är jag väldigt tacksam för, för när jag blir en bitter gammal hagga, har jag lovat mina barn samt övriga vänner att de gladeligen får skjuta mig.
 
Vi bor i ett trevligt, lugnt och fint område som kan bli hur trevligt som helst och kommer att bli det, jag har fortfarande min tro på människor kvar och på de som bor här, för de "onda" makterna kommer att försvinna av sig själv, de är så duktiga på att göra bort sig själv, så vi behöver varken säga eller göra något.
 
Så jag fortsätter njuta av området och den vackra utsikten och stannar i "Byn" troligtvis en mycket lång tid in i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0