Dags att släcka julstjärnorna........

Ja liver rullar på, bara solen kommer så blir jag glad, även om livet kunde vara roligare just nu, de handlar om ganska privata problem samt berör andra nära och kära så de tänker jag inte gå in på här. Nu vet jag att det finns inget värre än när man säger A och sen inte säger B, då blir åtminstonde jag jävligt nyfiken och som Ni vet så är jag inte nyfiken bara jag får reda på allt!

Nu har i alla fall våren kommit till "Byn", ja hos grillgänget har det ju både varit sommar och vår hela vintern, men nu menar jag när "Gubbarna" kommer fram som Tussilago, och sätter sig på bänkarna utanför vår lokal. För att vara trevlig så gick ju jag fram för att höra hur livet var, framförallt med "lilla Blå" som har haft en jobbig vinter, men varför gör jag det, allt är sig likt, "Gubbarna" klagar på allt och alla och som vanligt är det också experter på allt.......Ta t e x ishockey jag håller på SSK, vilket man tydligen inte ska göra för de ligger ju inte i elitserien, men jag är i själ och hjärta SSK:are, uppvuxen med det, så inte sviker jag mitt lag för att de inte går så bra.

Detta är något som "gubbarna" tycker är kul, för de håller ju på Brynäs, och de är väl kul att de går bra för dem, men vad det gäller mitt lag så sitter "gubbarna", med en medelålder på 65 och talar om hur SSK ska spela samt åka skidskor. Vad säger man, jag skulle vara väldigt glad om jag hade lyckats stå på ett par, och säger det med. Men "mina gubbar" har som vanligt svar på allt och kan allt och lyssnar definitivt inte på en "gumma", så jag o min "Pittbulle" drar oss undan och går hem.

Hur dum är jag, och vad hade jag hopats på, att de hade förändrat sig, knappast.De finns ett uttryck att man inte kan lära gamla hundar sitta, men jag har läst att de kan man visst, men ändra på gamla gubbar, glöm det..........Med andra ord är en hund smartare än gamla gubbar.

Igår såg jag melodifestivalen, måste ju följa denna stooora händelse, och vilka går vidare jo Top Cats och Thorsten Flinck!!!!!!!! Ja valet stod mellan Torsten Flinck och Sean Banan, vad säger man, är de här vi vill ska representera Sveriges musikliv utomlands. Ja jag bara undrar, Torsten Flinck,s låt är bra, bra text och melodi, men Torsten, Torsten han kommer ju han inte ens ihåg texten och ibland tror jag inte han vet var han är, svara underligt på frågor han får m m. Hur ska han kunna klara pressen, för jag tror han kommer att vinna hela skiten, den enda som kommer att hota honom är väl Ranelid och han sjunger inte ens.

Nej där kör vi med en helt annan stil, vi prat sjunger och sen gör vi oss till offer "De är såååå synd om mig, ingen tycker om mig osv" gör dig till ett offer så kommer Du hur långt som helst. Jag vet, har några "offer" i min närmaste omgivning, vill man vara bitter och leva så tycker jag man kan göra det. De flesta offer gör det för att de får ut något av det och se Ranelid han fick ju massor av människor att vädja till att han inte skulle hoppa av, smart!

För min del tror jag att Lourene är en vinnare utomlands, och för första gången är jag glad att vi har jurygrupper från utlandet med i finalen, om vi nu har det egentligen,jag har aldrig sett dem och vet inte vilka de är, men inte misstror jag Sverige och TV, är väl som med tidningarna, allt som står där är väl sant:...........................Eller?????

Idag är det frost på träden, men solen börjar titta fram och det räcker bra för mig. Solen och ljuset är något som gör mig gladare, och snart är det väl dags att släcka julstjärnorna på soprummen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0