Om ingenting....

 Var ju en kvinna som blev dödad av vargar för någon vecka sen på Kolmårdens djurpark, tragiskt men enl mig en risk man utsätter sig för bland rovdjur och med det jobbet. Jag skulle aldrig i hela mitt liv gå in bland vargar i flock, ja inte ens till en varg. Jag som skriker när jag ser en spindel. Sen har jag respekt för alla djur, även hundar. Vissa hundar är värre än andra, ta schäfer eller dobermann de är min generations kamphundar, än idag får jag kalla kårar när jag möter dem. Har ju fått höra sen jag var liten att dessa hundar äter barn till middag.

Dobermann var hangarhundar som bara hade ett syfte, att döda, sa man i alla fall och jag trodde de vuxna och eftersom jag var liten och litade på de vuxna så tror jag det än. Så de är hundar som jag undviker, jag tillbringar hellre en helkväll med en Amstaff och av en händelse så gjorde jag det för ett tag sen, var hundvakt åt en granne. Deras hund som är en Amstaff är världens gosiga hund, bara bus och helt underbart charmig. Han är stor och tar plats förstås till min "pittbulles" stora ilska för han tog hennes plats, hon knastrade lite och var väldigt förnärmad ett tag tills hon insåg att d inte var någon idé. Han bredde ut sig i hela vår soffa och även jag fick lite svårt att få någon plats. Men vad gjorde det när han bökade, skällde och snarkade så mysigt i vår soffan.
 
I går var det Midsommar afton "amatörernas afton" enl mig, så jag tog en tur till stan, hur skönt som helst nästan inte en människa. Vad jag upptäckte på stan var att man flyttat vår busshållplats, ja vad annars är det en buss i Gävle man rör så är det vår buss, så jag avreagera mig lite på chauffören. Rör inte vår buss!
 
Hemma i Byn, dött dött...... sen tillbringade jag eftermiddagen med att tvätta och mysa på balkongen, en sak är säker det var den finaste dagen i år i alla fall. När min granne kom hem från jobbet gick vi ut med våra vovvar och fast kl var närmare tio så var det skönt ute och solen hade ännu inte gått ned. men aldrig får man vara glad idag var det mulet igen och grått, men de är klart ett perfekt väder för alla människor som är bakis idag.
 
De kan med gott samvete sova bort hel dagen eller  de i Byn som redan hängde på låset till vår Pizzeria , sitta och dricka öl mm utan att tänka på vädret. Nu tror jag inte de som hänger på låset här ute tänker på vädret eller vilken dag det är, de hänger där ändå.. För övrigt ska jag tillbringa min dag med att inte göra någonting en konst som kan vara svårare än man tror.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0