Livet går vidare:)

Ja jag kan ju fortsätta på mitt positiva liv, de senaste dagarna har bara kantats av "idotsaker", varit sådana dagar jag bara tänkt "varför"!!!!!!!!!!!!!! I onsdags var jag hos min dotter för att passa den minsta, på morgonen när jag skulle värma vällingen, visste jag inte hur deras mycket moderna gasspis funka, så då fick de väl bli mickro,men tror ni jag visste hur den fungerade.Nej, skulle inte tro det, äger för övrigt ingen mickro själv och gasspis var sådant folk hade förr och dog av:).
Man kan bli frustrerad för mindre, så de var bara att ringa upp dottern, nu är ju inte det de lättaste för min, dotter, både p g a arbetet och att hon hellre skickar sms än pratar i tel inte svarade. Så jag fick skicka ett sms, och vad kom för svar jo " jag får ringa sambon så får han komma hem". Hallå varför då, tala bara om hur saker fungerar. Så jag ringde upp honom själv och han konstaterade lugnt att micron var lite svår. Jag trodde han var ironisk och fräste till "Menar Du att jag är dum i huvudet, eller" Men han svarade lugnt "Nej, den är krånglig för att vara en mickro, ring gärna igen om Du får mer problem". Ridå...

Dagen flöt på med att den lille tillbringade i stort sett hela dagen med att skita, ständiga blöjbyten, så nu har jag verkligen fått träna på det, sen inte nog med det, c:a tjugo i två RINGER:) min dotter" kan Du hämta den näst yngsta hos dagmamman kl två, för jag hinner inte". Jaha kom du på det nu!!"De är bara att klä på den lille, sig själv samt ta "pitbullen" och ge sig ut och försöka köra, även de, den moderna vagnen med bara ett hjul fram, borde vara körkort på dessa, svänger inte riktigt som jag vill. Men hur det var så tog vi oss både till dagmamman,något försenade, o hem igen.

På torsdag skulle jag ta en lugn dag, eftersom man inte är van med barn runt omkring sig hela tiden, finns en anledning till att vi kvinnor inte kan föda barn vid en viss ålder, men hur det var så kom ja på att eftersom mitt äldsta barnbarn ska sova hos mig på fredag kväll med en kompis, så vore det ju skönt att handla så kan man ha fredagen fri fram till jag ska in till stan och möta tjejerna.
Så in på banken o sen till köpcentret för matinköp, och hämta ut ett paket, eftersom jag åker buss och de ju inte är billigt tänkte jag försöka hinna att åka på samma biljett. Allt flyter, tror jag:(, vid bussen står en kvinna och kuren är helt igen immad, och även mina glasögon immar, så när en buss dyker upp säger jag "Är det 12:an som kommer nu" " Ja visst är det de" svarar kvinnan, Jag fortsätter "Ja ibland kommer 14 före. "Jaha, men de är nr 12," säger kvinnan. Jag kliver på vad jag tror är buss 12, och tänker ,vad lite folk det är!!! Bussen startar med en gång och svänger runt vid rondellen ned mot stan,..........ag sitter altså på buss 14 till stan. Jag ropar till chauffören att jag tagit fel buss, "Jaha, då är det bara att kliva av vid nästa hållplats" svarar han hurtigt, och framför oss kommer MIN buss emot oss. Innan jag kom hem var jag bra less.


Fredag vill jag inte ens tala om den gick till historien, total kaos, utom vid lunch då min äldste son kom ned från Söderhamn och bjöd mig på mat. För övrigt var de frustrerande, irriterande, stressigt innan jag lyckades komma hem med mitt barnbarn med tillhörande:) kompis , samt de nyinköpta fiskarna till mitt akvarium. Då hade kl hunnit bli 18.00 "pitbullen" var överlycklig när vi kom, tror aldrig hon varit själv så länge förr. Men nu är allt frid och fröjd, tjejerna käkar frukost, fiskarna verkar trivas i akvariet och "pitbullen" har varit ut och sover lungt nu, efter att ha stått och tittat fundersamt på de två jätte "hundarna!!!". Jag vet att de är rådjur, men "pitbullen" fatta nog inte det, en sak är säker gårdagen är borta, lev i nuet och livet går vidare:) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0