Man behöver inte älska mig!

Nu är det över jul och nyår, menar jag, jag hade lovat mig själv att inte dras in i jul hysteriet men de gick åt helvete, så nu blir det havregrynsgröt resten av månaden;), ja inte riktigt men nästan i alla fall.

I går nyårsdagen var det tvätt dag för mig, bra dag att tvätta på, ingen annan som vill eller för den delen kanske inte orkar efter nyårsfirandet, så jag kan ta det med lugn och ro. När jag var på väg upp från tvättstugan så sprang jag på en granne som var på väg in i trappen, "Hej" sa jag tycker att de tillhör vanligt människohyfs att heja på grannar, behöver inte umgås med dem men vi bor ändå i samma trapp, men si de skulle jag inte ha gjort.

Personen ifråga började på väg upp för trappen muttra "Den där jävla skitsnackar kärringen ska inte hälsa på oss"!!!!!! Min fråga blev ju då "Är det mig Du pratar om, så kan Du stanna och säga det till mig ansikte mot ansikte". De passade inte personen ifråga utan personen fortsatte att kalla mig för det ena och det andra under sin väg mot sin dörr. Jag har ju svårt för att hålla käft, så de sista jag sa innan jag gick in genom min dörr var "Att jag står för det jag gör och tänker och om man har något att säga så välkommen till mig". Nu tror jag inte de kommer att hända, ja att personen ifråga kommer ned till mig.

Jag blir alltid lika road av dessa incidenter, när människor som inte känner mig, som aldrig pratat med mig och vet inte ett dugg om mig kallar mig för både det ena och andra, och jag kan bara ha två förklaringar på deras beteende, antigen har de bildat sig en uppfattning av mig genom någon annan person som pratar "skit"  och tror sig veta vem jag är, eller så är personerna totalt tokiga. Vilket har jag ingen aning om.

Själv kan jag erkänna att jag är totalt tokig och senil samt enligt mina barn även både döv och blind samt jag är inte nyfiken, bara jag får reda på allt och visst tycker jag det är roligt att prata "skit", men jag står för det och kan säga de till den som jag ev pratat om också, men jag hittar inte på rena lögner samt jag försöker bildar mig en egen uppfattning om personer i min omgivning själv och inte på vad andra tycker och tänker. Sen behöver man inte älska mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0