Tänka positivt;)

Vad allt är tråkigt nu, mörkt, halt och det händer inte ett skit. Nu känner jag mig verkligen "positiv", men de är en del av livet, alla dagar kan ju inte vara toppen och tur är väl det, tänk vad livets skulle vara trist då.
Bland de värsta jag vet är människor som är så där super optimister, de som alltid säger sig inte han några bekymmer och alltid kvittrar om att man ska tänka positivt mm. Lill-Babs är en sådan människa som alltid är lika glad och ääääälskar alla människor, för mig är det lite väl överdrivet och inte heller trovärdigt.

För att fortsätta på min "positiva"sida, att gå ut med "pitbullen" en söndagsmorgon är som att ge sig ut i en spök by, var är alla människor, vill ju inte påstå att jag går ut speciellt tidigt c:a 09.00, men inte en människa. De är väl de tillsammans som gör det å trist och tråkigt nu, ingen att slänga käft med, inga möjligheter att sitta ute och mys med en kopp kaffe, om ändå solen ville titta fram.

Inte blir man gladare av att läsa tidningen, där står de bara om kriser i Europa, och om att hör och häpna nu vill bankerna sluta helt med kontanter. Ingen nyhet egentligen, har råkat ut för det en gång när min dotter och jag var i Söderhamn, fick inte ta ut kontanter före 12.00 på banken!!!! Vad ska man ha banken till då, jo banken ska tydligen vara till endast för de riktigt rika och välmående, som inte använder kontanter, utan bara utför transaktioner mellan sina och andras konton , och som kör med fina kontokort. Nej att använda kontanter är ju stenåldern, eller?

Själv tycker jag ju inte det, ska jag ge mina barnbarn ett bankkort om de vill gå och köpa lite lördagsgodis, och för att jag ska kunna utföra mina bankaffärer hemma, så måste väl alla ha tillgång till dator samt uppkoppling, är det något som ska bli standard i lägenheterna.

Vi är ju så beroende av datorer att vi snart inte klarar oss utan dem, lite läskigt måste jag ju säga, människor slutar snart att prata, vi kommunicerar genom Facebook, sms m m. Vi kan köpa hem mat direkt till dörren vi behöver snart inte lämna våra hem om vi inte vill. En ganska otäck framtid tycker jag och framförallt jävligt tråkig. Nej skärpning, nu får jag rycka upp mig och tänka positivt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0