Skäms!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14151355.ab

Vad är det för fel på människor som har pengar, varför blir de aldrig nöjda, de här är människor som tjänar miljoner varje år och ändå ska de mygla. Sen går de omkring och ursäktar sig med att jag kan ingenting om detta, "jag har rådgivare som sköter det"!  De är väl också ren skandal att uttrycka sig så, visst fan vet de, är man så gniden att man inte vill betala skatt i Sverige och bidra till vårt samhälle, då betalar man inte någon idiot till rådgivare heller, samt är det inte ett eget ansvar att veta vad som sker med sina egna inkomster,  alla vet väl att vi betalar skatt i Sverige.

Skulle en "vanlig" människa bete sig så här skulle de aldrig gå, för våra deklarationer är så enkla så att lyckas mygla bort ett öre skulle aldrig gå, samt som "vanlig" löntagare, pensionärer mm har staten full kontroll på vad Du har och inte har. så man kan ju undra hur så att vissa människor kan  bete sig som de vill. Därför är det jättebra att skatteverket har gått in och gjort denna granskning.

Hur tänker bl a plastikläkarna de som fört ut 29 miljoner!!!! 29 milj jag menar de är säkert redan miljonärer på de pengar som är "vita" i Sverige, var kommer girigheten ifrån

Jag kan förstå att de kanske tycker att de betalar för mycket i skatt i Sverige, men de gör vanliga löntagare med, skillnaden är bara nollorna efter inkomsten och vad man ska betala, och har man mycket så ska man väl kunna bidra med lite mer. Är en fråga om moral för mig och också en anledning till att jag kan vara glad att jag har ont om pengar. för är de så här girig man blir är jag hellre fattig.

Har ni något samvete och hur sover ni om nätterna, ja ni sov nog jävligt bra eller gjorde det åtminstone,  ett ord skäms

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0