Fy fan, hoppas Ni sover jävlig illa

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14320112.ab

Fy fan, fy fan ja jag tycker egentligen inte att man sak svära, men nu finner jag inga ord. Hur kan man bara komma på idén att sälja lakan, som ser ut som kartonger för 700 kr på NK i Stockholm, har överklassen det så jävla tråkigt att de måste börja leka uteliggare!

Ja, inte får de en aning om hur de kan vara en uteliggare heller, även om dessa lakan ser ut som kartonger, så har de säkert dumtäcken till och när såg vi en uteliggare ligga i en riktig säng ute!!! Kan de inte hitta på något vettigare att göra med sina pengar, skänk 700 kr till  en uteliggare istället eller varför inte bjuder in en hemlös,så att han/hon får sova i en riktig säng, plats har de säkert. Vad är nästa ska de tillverkas design kläder, som gör att de kan se ut som uteliggare också!!!!!!!!

Visst, en del av pengarna gå till unga uteliggare, så att de känner att de dövar sitt samvete lite. Ungefär som när de är stödgalor för hemlösa, biljetterna är svindyra o de är oftast bara de bättre bemedlade, som har råd och får möjligheter att deltaga. Är de överhuvudtaget någon som tänkt på att man kan ju bjuda in de hemlösa också, finns säkert någon som vill, om inte annat för att värma sig lite! Nej, oh nej de har säkert inget emot dem, bara de slipper se dem.

Jag blir bara ledsen, av att människor kan bete sig på detta vis, och man ska inte önska någon något illa, men ibland kan jag önska att de skulle få hamna där själva, de rika menar jag, åtminstone några dagar, så de fick se verkligheten. I stället för att förnöjt lägga sig i sitt dun täcke med lakan med fejk kartonger och känna sig nöjd, skäms!! Hoppas Ni som har pengar och köpt dessa lakan, sover jävligt illa om nätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0