Carl Bildt gör väl aldrig fel......................

http://www.expressen.se/nyheter/wikileaks-carl-bildt-ar-usa-informator/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14412631.ab


Är de någon som blir förvånad, inte jag i alla fall, Carl Bildt har ju varit involverad i det mesta tycker jag att det verkar som. Men likt en teflonpanna så rinner allt av honom, han kommer undan med allt, snirklar sig vidare som den hala orm han är. Klart att Fredrik Reinfeldt inte vågar gå emot honom, undrar hur mycket hålhakar Carl Bildt har på den stackaren. Ja jag skriver stackaren, inte för att jag personligen sympatiserar med moderaterna utan jag tycker att Reinfeldt är en stackare som får stå i skuggan av Bildt, en person som har kritiserat, Reinfeldt  förr.

Jag läste någon stans, kommer tyvärr inte ihåg var,  om att de människor som är front figurerna i olika maktkonstellationer , är offtast de människorna som inte har någon makt alls, de ska bara göra sig bra och vara som sagt ett ansikte utåt. De är med andra ord människor som är lätta att styra.

Men om vi nu ska återknyta till Carl Bildt, så är ju han en drivande person, och som har svar på allt utan att egentligen svara......de är en konst som han är fruktansvärt bra på.Vad de gäller hans koppling till USA, så är det så klart att de är så, Sverige har och har alltid haft ett litet USA komplex, säger USA hoppa, så vad gör vi, jo vi hoppar. Ja de gäller väl inte bara USA utan även Tyskland samt andra större maktcentrum, våra regeringar har alltid sett upp till de stora grabbarna.

Ibland brukar jag säga att jag är glad att vi inte vet allt som försiggår i världen, då skulle man nog inte gå ur sängen något mer, och vad det gäller detta jagande av en förmodad sexualförbrytare så måste det ju naturligtvis ligga något annat bakom. Jag skrivit det förr och jag skriver det nu igen, tänk om vi la ned lika mycket pengar och tid på att sätta dit "verkliga" sexbrottslingar i Sverige, säger inte att Assange är oskydig, vet inte jag , var inte där! Men som jag ser det drivs detta av en annan  anledning än detta mål och att ev döma honom för detta. De vet han och de vet Carl Bildt med, och de är klart Carl Bildt inte är orolig för ev dokument, han kommer med den uppbackningen han har klara sig undan igen........annat hade de säkert varit om han hade haft en annan parti tillhörighet, samt om han erkänner att han är orolig så erkänner han ju också att han gör fel....Och Carl Bildt gör väl aldrig fel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0