Ni får tycka precis vad Ni vill, bara.........

Kallt kallt igen, igår var det en helt otrolig dag, då var det varmt, varmt:). Jag är väl inte på toppen humör för tillfället, men det är ju livet. Ska väl varken vare en rak linje eller Linus på linjen. Jag brukar säga att "Jag är inte bitter jag"........med hårt knutna nävar och med ett skratt, men det är kanske precis det jag är.

För nu tycker jag synd om mig och att de flesta är emot mig, jag skrev ju om facebook i mitt förra inlägg, mitt nya beroende, där har jag blivit "censurerad" på två ställen, trodde vi hade yttrandefrihet i Sverige samt att man ska respektera allas åsikter, men de kanske inte gäller på detta forum.( Jag kan förstå om de är personangrepp eller rasistiska påhopp) Är det så att människor har svårt med att man ifrågasätter saker, för det är de jag gör och då blir det så klart diskussioner, men för att jag ifrågasätter innebär ju inte det att jag tycker saken ifråga är helt fel, eller att jag är ute efter bråk, utan jag försöker se saker ur fler synvinklar.

Brukar säga att jag nog är från en annan planet eller uttrycker jag mig så illa, att folk överhuvudtaget inte fattar vad jag menar, har några få vänner som förstår precis vad/hur jag menar, de är även starka personer själva och även de har åsikter och vi kan diskutera samt respektera varandras åsikter.

Ja brukar t ex titta på debatterna i riksdagen, jätte kul och intressant  där kan partierna gå upp och argumentera mot varandra fast de egentligen menar samma sak men med andra ord, inte för jag tror att jag är smartare än dem och de inte förstår det själva, utan de handlar nog om att vi inte alltid lyssnar.

De är ju det jag menar, tror inte folk läser vad jag egentligen skriver eller vad jag egentligen tycker, jag är ibland exakt lika, kan hetsa upp mig för en skitsak för att sen läsa det "finstilta" och få mig ett gott skratt, sen kan jag faktiskt erkänna att jag har fel och också be om ursäkt om jag sårat någon, de finns det många har svårt för.

Så är väl klart att man känner sig lite kränkt och lite bitter, när jag raderas, räknas inte jag och mina åsikter eller är det helt enkelt så, att de så raderar mig inte kan hantera det jag säger och tycker för i Sverige ska vi ju vara så jävla trevliga och snälla mot varandra och tycka som alla andra, eller som jag brukar säga "Ni får tycka precis vad Ni vill, bara Ni tycker som jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0