"Gnälla" av mig lite

Jag lever:), men det var länge sen jag skrev här, kan bero på att jag skaffat mig ett nytt beroende Facebook eller fb som de som är "inne" säger, snacka om drog. Börjar varje morgon med att logga in, fy fan snart slänger jag ut datorn. Tur att jag har en gammal mobil, så jag åtminstone får lite frid när jag går ut. Ja nu tycker väl alla att det är väl bara låta bli, och visst det har jag också tyckt, men men de är inte så lätt har jag märkt.

Men i "Byn" är det fortfarande stillestånd, snön ligger vit på taken..........Ja härom dagen när "Pittbullen" med hundkompis och vi som håller i snörena gick ut,var det en man i en port, några hus ifrån oss som försökte ta sig in genom porten, men han hittade inte nyckelhålet. Tänkte jag skulle hjälpa honom, men vi sa att han grejar nog det. Men si när vi kom tillbaka från vår promenad på ca 40 min, trodde vi att han var inne, men han låg helt utslagen,, på trappan och de var förlåt uttrycket men jävligt kallt ute. Så jag vill inte ha hans liv på mitt samvete, så upp på trappan för att hjälpa honom in i porten i alla fall, lite varmare. Nu var ju inte det så lätt, karlen var stor och tung,  ville inte resa sig och när jag försökte ta nyckeln som satt fast i en kedja i byxan blev han aggressiv. Nu har jag träffat en hel del" dårar" i mina dagar så inte skrämde han mig! Nu var vi också två som försökte få upp honom, men icke, och vad gör man efter många försök och en envis och full karl. Jo jag sa till honom att" reser Du dig inte då ringer jag polisen så får de hjälp dig "och de var precis vad jag var tvungen att göra.

Damen på 112 hade en lång diskussion med mig om hans hälsostånd, bl a om andning mm, jag sa till henne att de här var en polissak och inte ambulans, men de har väl sina rutiner, så till slut kopplade hon mig till polisen och kvinnan där lovade, skicka en bil så fort de kunde, och att jag skulle vänta där så skulle de komma och hjälpa mig! Jag behöver ingen hjälp, de var han som låg ned som behövde. När polisen kom, var han lika otrevlig mot dem, men jag hade gjort mitt och gick hem för att sova gott., huvudsaken var att han inte låg ihjäl frusen dagen efter.

Sen kan man undra en annan sak, här i "Byn" Håller ju en del en människor en viss"koll" på allt och alla, varför gör de inget när en människa ligger ute på en trapp och de är svin kallt ute, för att när polisen kommer så ser det allt, och nu kom de ju inte med blå ljus, om vi inte passerat där hade han kunnat dött, sitter folk bara i
sina köksfönster och glor, för att sen "gotta" sig i andras elände. För när man träffar "folket" ute några dagar efter så vet de precis vad som hänt, och jag blir bara förbannad och frågar varför man inte gör något, men svaren uteblir!!!!!!!!!!!

I går fick vi en fin och mycket påkostad resultat av en hyresgästenkät 2011, där de med staplar och procent visade hur mycket och lite vi tyckte om området, nu är det ju så här med all statestik och procent att de handlar ju mycket om antalet svar, jag har inte själv fått någon enkät, men jag vet en del som fått, en del har svarat och en del har inte gjort det. Jag själv älskar för övrigt området för naturen, de är ju knappast hyresvärdens förtjänst:). Sen är det väl bra att det är bra, för som jag sagt förr, enl mig så är det ett helt otroligt lungt område, vet att de råder delade meningar om det men allt är rellativt.
Sen kan jag ju tycka att de skulle väl inte skada med lite upprustnings av lägenheterna, de är slitet och gamla spisar m m. Jag kan t ex jämföra med min son som bor centralt, även privat, GävleBo, lika stor yta som jag men vilken skillnad på underhåll, spis, kyl och frys mm. Skljer ca 400 i hyra men de är det värt, här är man beroende av buss 475/mån. Hans hyresvärd är den enda privatvärd i Gävle som skrivit under ett avtal om underhåll efter vissa år, och sen får hyresgästerna julklappar varje år, de ni:)

Ja nu har jag skrivit av mig lite, och som alltid är det ju så här,  att om det inte passar så är det ju bra att flytta eller hur.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0