forts......smaklöst samt skönhetsoperationer mm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14705407.ab


Kan vara urtjatat om tårtan, men jag måste förtydliga vad jag menade i mitt tidigare blogginlägg, de är inte tårtan i sig som stör mig utan att man skrattar och tycker det är roligt. Det är de som är hemskt, sen om tårtan är vit, gul eller randig är som jag tidigare skrivit är inget jag bryr mig i. Tårtan ska symbolisera könsstympning, hur kan man då skära i den och skratta åt det, de är de som blir ett problem. Sen att konstnären själv är färgad och ser i en intervju ut som en fågelholk, när han säger "vem kan kalla mig rasist", är det bara för han anser själv att han som färgad inte kan vara rasist, så fel som de någonsin kan bli, klart han kan vara det,Tänkte på t ex Jackie Arkelöv,,en av Malexander mördaren och aktiv rasist, även han färgad så de har inget med hudfärg att göra.

Såg på debatt igår om den diskussionen även där och då diskuterade de bara tårtan i sig, ingen nämnde något om hur roligt de som var där hade haft under tiden de skar, jo lite i slutet om att några blivit illa berörda. men inte ministern som t o m gick igång och matade den skrikande tårtan!!!!!!

Övrigt på debatt var de diskussioner om skönhetsoperationer, och å klar så hade man inbjudit tjejer med det mesta opererat, men en stor eloge till jane Timglas, som verkligen är mycket opererad ,men har bra mycket innanför pannbenet, synd att hon förstör det med att ha en överläpp som ser ut som om hon har åkt på en smäll och fått en fläskläpp. Däremot vet jag inte hur man kan bjuda in en tjej som Hanna Widerstedt, hallå är hon så där dum........eller spelar hon bra? Ja jag vet inte men jag kan inte tro att hon spelar, hela tjejen utstålar, "jag fattar ingenting" men hon tjänar tydligen pengar på att göra det så jag tänker inte lägga mig i det. Däremot vet jag inte varför hon var inbjuden överhuvudtaget!

Jag tycker det är upp till var och en att göra vad man vill med sin egen kropp, om man är en vuxen person, men när det går till överdrift måste väl ändå plastikkirurgerna ta sitt ansvar, läkaren som var med igår tyckte jag inte gjorde det, utan vinklade till det, när frågan om t ex åldersgräns togs upp,med "att barn med ustående öron måste väl få operera sig" Är för mig en jävla skillnad, har man något man lider av eller är född med en defekt är de väl inget snack om saken. Men när tjejer kommer in massor med gånger och gör brösten större och större så de får ryggproblem mm, då är de väl något annat som är fel. De senaste är att operera underlivet och blygdläpparna?

Då kommer jag osökt in på tårtan och könsstympning igen. Jane Timglas, som funderat på en sådan op, tog själv upp konsekvenserna, som t ex sämre sexliv samt problem med stt kissa. Jag funderar i samma banor som henne är det värt det, och ska vi i I-länder frivilligt börja görs ingrepp som är snarlika de man kämpar emot i andra länder och för vem gör man det, de är ju inte en kroppsdel som vi dagligen går och visar öppet för alla och envar!!

Någonting är fel på flera sätt............................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0