Smaklöst Lena Adelsohn Liljeroth!

http://www.expressen.se/nyheter/afrosvenskar-kraver-ministeravgang/


I Sverig får vi inte säga negerboll, inte "alla Indianer i kanoten", o sv utan att bli anklagad för att vara rasister men att man inom konsten samt att en minisiter gladerligen skär i en tårta föreställande en skrikande kvinna är helt okey, tycker detta var totalt smaklöst. Tycker verkligen Lena Adelsohn Liljeroth, kulturministern borde skämmas, detta är inte konst, de här är för mig att håna kvinnor och de säger mer om människorna som äter av tårtan än om den som tillverkat den, varför man överhuvudtaget skär i den är för mig en gåta. Man hade istället kunnat visa sina sympatier med de omskärda kvinnorna genom att inte rört vid tårtan.

Jag är en människa som tycker man kan skämta om det mesta, och har åsikter om de mesta med, men detta tycker jag var över gränsen och allt för magstarkt, verkar som om de som ska äta tårtan tycker det är jävligt roligt att tårtan skriker!!, ja för de gör den. Visar lite för mig om hur människan är funtat, man skär lite perverst extra för att den just låter, och meningen med att sätta ögonen på kvinnors omskärelse kommer helt bort.

Jag håller med finns ingen ursäkt för Lena Adelsohn Liljeroth, kulturministern, avgå, Du och fler med dig har verkligen visat vad ni står för



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0