Trotsig och barnsligt!

Mina barn brukar säga att jag är barnslig:), jag tycker själv att jag har barnasinnet kvar;). Varför ska man vara tant, jag kommer aldrig att bli tant, trotsig som ett litet barn kan jag också bli, men jag tycker bara att de är kul.

Nu är de ju inte så att jag inte kan bete mig vuxet, i mycket är jag väldigt vuxen, men man måste kunna ta livet med en klackspark. Finns fler som borde göra det, våga vara lite barnsliga, livet blir liksom mer roligt.

Trots, är lite för mig som när jag igår kom på att när jag lagt mig, att jag fortfarande hade tvätt hängande i tvättstugan.I Sverige är de vanligaste bråken i hyreshus, tvättstugan. Men då for en liten jävel i mig, jag går inte ned och tar bort den, väntar till i morgon. Glömde sen bort det igen, men när jag kom på det idag, gick jag ned och hämta den, tyvärr;), var de ingen som använt tvättstugan sen jag glömt min tvätt. Typiskt trotsigt och barnsligt beteende av mig.

Häromdagen när jag hade varit i stan och skulle ta bussen hem, så satt de två gråhåriga 70+ damer på bänken i busskuren, och de satt med varsin cigg...nu hör det till saken att de är rökförbud i busskurer i Gävle, så klart.. jävla löjliga regler, är en kur inte ett rum. Själv röker jag inte, gjort ett uppehåll på ca 3 år. Damerna bad mig i alla fall dela bänken med dem om inte röken störde mig. Nej mig stör de definitiv inte. I alla fall två härliga ungdomliga tanter som sket totalt i reglerna. lite trotsigt! Gillar jag

I dag tror jag att man ska dra något gammalt över sig och bara sova, regn, grått och trist. Men de kunde vara värre......orkan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0