Dåliga ursäkter!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13579396.ab

Åter igen är det någon som egentligen blir förvånad, nu myser go gubbarna Fredrik och Anders, nu har vi krisen i världen att skylla på. Så då slipper vi jobbavdraget och sänkt skatt till pensionärerna, men att i samma veva halvera  restaurangmomsen, en reform som är mer än dubbel så dyr som sänkt pensionärsskatt , de går hur bra som helst.

Men de gynnar väl deras egna polare, eller också flörtar man med invandrare, många är ju restaurangägare, så att de ska vinna valet nästa gång. Anledningen lär enl dem själva vara att de ska skapa mer jobb, tror inte det.

Sen ska det bli mer lönsamt att hyra ut en del av sin bostad, undrar om min garderob ingår i den dealen, nej de gynnar bara deras vänner och bekanta med stora ytor och flera bostäder att välja på, jag skulle ju bli tvungen att umgås med min ev inneboende varje dag, och trångt skulle de ju också bli.

De ska också bli dyrare att pendla till jobbet, de när man som arbetslös tvingas vara mer och mer flexibel, då ska de kosta att göra det också.

Är de här verkligen den regering ni röstade på i valet, som bara skor sig själva, jag röstade definitivt inte på dem och vinner de ett val till, ska jag personligen se till att få kontroll räkna alla röstsedlar själv. Vill inte tro att vi svenskar är så jävla dumma i huvudet, att vi frivilligt väljer en regering som hånar vanliga människor.
Inte bara det, de hånar och kör över de andra partierna, de som ändå hjälpte dem att komma dit de är idag.

Men vad Moderaterna har för människosyn har jag ju vetat länge, men för mig blev de ännu tydligare efter min mail kontakt med Thomas Tobé M, som i ett svar till mig ang skuldfällan svarade bl a med.

Människor som kan komma tillbaka, och därmed bidra med arbete och betala skatt, ska få hjälp att göra det.


De var för mig som är sjukpensionär ett svar som var väldigt tydligt. Jag har inget existensberättigande för en Moderat, trots att jag tidigare både jobbat och betalat skatt i många år. Sen betalar jag ju även skatt på min sjukpension.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0