De är charmen!

Min dotter undrade häromdagen om jag inte bodde på ett väldigt underligt bostadsområde!!! Nu är det inte bara min dotter som undrar det utan även mina söner samt en del andra bekanta, och de kan jag förstå. Byn är ett bostadsområde som är precis som jag skriver en en egen liten By ett samhälle i samhället. Här tror folk att de har full kontroll över allt och alla. Nu ar de långt ifrån så, och när eller om det händer något här så kan man få höra minst 10 olika variationer och "sanningar". Själv tycker jag det är skitkul, om folk tror att jag är så dum så jag går på allt, får de tro det. Brukar säga, "står det dum i pannan på mig", men jag tror faktiskt inte det.

Kan ju också handla om att människor har ett behov av att vara först med sitt skvaller och så länge det är oskyldigt så kan jag stå och lugnt lyssna utan att kommentera något alls, för vem orkar. Däremot kan jag reagera väldigt kraftigt på rent förtal och helt uppenbara lögner.

Nu trivs jag här, men de kan ju bero på att jag är lite underlig själv, och därför gillar och trivs med udda människor. Jag har aldrig haft speciellt svårt at anpassa mig till olika människor, och de flesta accepterar mig som jag är. Jag hejar och pratar med de flesta. Sen vad de egentligen tycker om mig är mina minsta bekymmer, men roligt har jag under tiden.

Nu är det inte bara udda typer här, de flesta som bor är är helt "normala" människor, har några kära och nära vänner här som jag trivs mest med. de är lugnt och skönt och här.

Men jag förstå min dotter samt övriga som blir lite fundersamma, när jag berättar lite roliga händelser från Byn, för visst är det lite kul att bo här och man får aldrig sluta att förvåna sig. Men de är det som är charmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0