Bara vara!

Ännu en jävigt trist helg, tog en spruta i fredags nu är de bara två kvar, sen en extra vecka med tabletterna, sen ska väl livet förhoppningsvis återgå til det normala. Lite nedräkning nu, men som alltid går ju tiden så långsamt då, samt sen tycker jag att denna tiden på året är död, övergång mellan sommar och höst är alltid tuff, är de varmt eller kallt, vad ska man ha på sig, ena dagen skiner solen och nästa är det spö regn och blåst kan göra vem som helst deppig.

Jag fick i alla fall höra en hel del om vad som hänt när polisen sist var på besök i Byn, vad som är sant eller inte vet jag inte, men enl uppgift kommer inte han som hade lägenheten att få bo kvar, så då blir alla i Byn nöjda och glada:), eller. Allt är ju relativt, såg uppdrag granskning om Malmö, jämfört med att bo där är de ju paradiset att bo här i Byn, nu tycker jag ju det ändå, lugnare ställe får man leta efter, ibland funderar jag om jag bor själv här.

De enda jag kan reagera på är inte de boende, utan mer hur ägaren kan låta området få förfalla. De är mycket som skulle behövas gör här och pengar finns det, enl Erik Selin vd, har Balder visat på en god värdetillväxt och värdetillväxten uppgår till 156 Mkr, skulle han kanske kunna tänka sig invester lite hos oss, ge lite till personalen, de kan väl få lite bonus. Nej han är säkert som alla andra, skor sig på andra människor. Har faktiskt pratat med han i tel en gång och vet att att han inte bryr sig så mycket om området, enl egen uppgift, så kan han  inte hålla reda på allt han äger. Tur att man inte har sådana bekymmer;)

I går var det i alla fall någon form av kamp mellan statsbussarna i Gävle samt i Östersund, vem som hade mest passagerare vinner, på bussen stod det också en skylt att vinster lottas ut bland passagerarna. Hur fan ska de gå till, för igår kunde de som visade bilnyckeln åka gratis, för att en utlottning ska fungera måste de väl finnas uppgifter på vem som åkt, hallå är det jag som är dum eller helt ute och åker "!buss". Jag vet inte kanske är jag dum, men jag anser att den tävlingen måste vara en bluff, eller kommer i alla fall inte alla till del, då måste man ha ett busskort som är registrerat på ditt namn, och de enda som är det är väl årskort samt pensionärskort.

Inga världsproblem, men jag reagerar ofta på hur information skrivs eller framförs, de bör man, man måste läsa mellan raderna, för de är som med kontakt med myndigheter, försäkringsbolag mm så man vet vad de som inte skrivs ut, verkligen betyder.

Nej nu ska jag väl försöka hitta på något att fördriva den här jävla dagen med, i morgon är de ju den 19 och då får jag bli kung för en dag, sen efter att min behandling är klar tror jag jag ska hyra en stuga någonstans och bara vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0