Skydda inte kvinnor för att de är kvinnor!

http://gd.se/nyheter/gavle/1.3901133--en-sorja-av-overgrepp-

Vad får journalisten ut av att skriva ut en de snaskiga och otäcka uppgifter som framkommer i rätten, de är för mig återigen ett övergrepp på dessa barn samt deras nära och kära. Att de inte är en trevlig rättegång förstår nog alla ändå, de är en sjuka människor som vi åter igen har att göra med.

Sen att man förfasar sig över att det är kvinnor inblandade tycker jag är lite märkligt, kvinnor är inge annorlunda, finns massor med kvinnor i alla tider som utövat övergrepp både fysiskt, psykiskt men de har oftast skett inom hemmets väggar, på den tid jag själv växte upp så, så fanns det mycket som man idag kan fundera över varför ingen gjorde något. Grannar, myndigheter mm.

De farliga i det här är att när vi tror att kvinnor inte kan utföra dessa handlingar och vi vill göra de till offer, för att just de är kvinnor som vi är väldigt farligt ute. De finns ingen ursäkt för att använda barn för sina egna behov och last, redan när detta kom upp i chatt  med mannen skulle kvinnorna ha reagerat och gjort en anmälan, nej i stälet väljer man att ta bilder på bl a sina egna barnbarn, vad de kanske har utsatt sina egna barn för när de var små vill jag inte tänka på och jag får hoppas att de aldrig hänt heller, men detta kan sluta med tragedi i flera led.

Ett tag var det hets jakt på män som enl uppgift utsatte sina barn för sexuella övergrepp, i många fall blev männen friade i andra blev de dömda, på grund av att bl a barnens berättelser om övergreppen, Gud förbjude och jag säger inte jag att de kan kanske vara så, att i en del fall, hade kanske mamman haft större del i övergreppen  än vad som framkommit, så skydda inte kvinnor bara för att de är just kvinnor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0