Skvaller, dikt och förbannad lögn

Fredag och sista sprutan sen en vecka med tablett beh, sen ska min inteferon behandling vara avslutat:). Sen får jag besked om ett år ifall det funkat, om inte får man ta det därifrån. Men optimist som jag är så är det lugnt.

Jo jag har ju sen jag började behandlingen och bytt lgh kommit bort från skit snackarna på området, sådana finns de ju i varje område, oftast brukar det vara några kärringar, men här är det annorlunda här är de gamla gubbar, som beter sig under all kritik. Tänker inte gå in på vad som jag fick höra florerar på området, av hänsyn till personen de drabbat. De var hon själv som berättade de för mig. Jag rådde henne att anmäla personen ifråga för förtal, men hon hade själv pratat med personen. Inte för att varken hon eller jag tror de har någon effekt.

För mig är detta inte något nytt eller något som jag tycker är konstigt att de förekommer, har de gjort sen jag flyttat in, har själv varit utsatt, samtidigt kan jag bjuda på det, är ju alltid roligt att "folk" har sådant intresse av att prata om en. Men som sagt det finns gränser.

Varför man gör det är för mig mer intressant, att man kan sitta och hitta på helt otroliga historier om folk och göra de till sanningar, utan att veta ett jävla dugg om personerna, eller vad som är sant eller inte. Men att de är dessa gubbar som gör det är egentligen inget konstigt. Har man bl a levt hela sitt liv i 19 m2 samt knappt lämnar området, kan man ju inte bli annat än konstig, eller hur.

I min trapp har det kommit upp en lapp från en kille som har katter, han vädjar till personen som lagt ned en enl honom en otrevlig lapp om att hans katter går på bilarna.................Jag säger som honom hur kan man bara anklaga hans katter, finns massor med katter på området och hemskt många borta hos oss, kanske sitter man hela dagarna och studerar katterna eller har man tagit katt avtryck t bevis. Sen tycker jag som han, att de är jävligt fegt och omoget att lägga elaka lappar i brevlådan. Varför går man inte och ringer på, diskuterar problemet och löser det gemensamt.

För visst springer katterna på bilarna, jag bor längst ned med fönster mot parkeringen, å de har jag sett, men de är inte bara hans katter. Inte vet jag bilägaren kanske har lagt en lapp i alla kattägares brevlåda, men skulle inte tro det. Alla katter tillhör inte området, så de skulle ju vara ett jätte detektivjobb! Men de är klart har man inget liv så kan man ju bete sig som gubbarna +70 på området, skvallra och dikta ihop en massa lögner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0