Skaffa skyddsnät!!!!!!!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13656212.ab


En förmögen villaägare har fått upp till 4000/mån mer i plånboken, under samma tid har en skjukskriven i hyresrätt förlorat 3000/mån. Då ger man rådet att skaffa ett skyddsnät, hur då...har man förlorat 3000/mån så kanske det var det skyddsnät man hade! De förmögna behöver ju inget de har ju redan ett och lägger sina pengar på hög, investerar i fonder och aktier men konsumerar lite.

Nu vill jag inte tänka på hur många andra det är som förlorat ännu mer och nu pratar vi inte om pengar utan nu talar jag om det utanförskap som håller på att bli större och större i Sverige, detta för att vissa vill sko sig och som jag sagt förr saknar helt empati. De är vi som ni trampat på på Er väg upp som ska ta emot Er när ni faller, ni kan ju alltid hoppas.

Vid nästa val måste de väl till en förändring, snälla tänk längre än till din egen plånbok, du själv samt någon nära anhörig kan hamna i utanförskap och ekonomiska svårigheter, skulle det inte kännas bättre om vi skulle hjälpa och stötta varandra än att bara tänka pengar.

Regeringen vill ju ju införa sänkt restaurangmoms också, men inte tänker restaurangägarna sänka priserna för det, för de som äter ute har redan råd att betala för maten de får serverad, så varför ska de sänka priset och inte kommer det skapa fler jobb, utan restaurangägarna kommer även de att öka sin plånbok på någon annans bekostnad.

Ja jag kan ju i alla fall sova tryggt, har ett gammalt fiskenät på balkongen, de ska jag vara väldigt rädd om för de är väl det enda skyddsnät som jag kan använda i kristider

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0