Lyxfällan, fy fan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13592416.ab

Hur folk sköter sin ekonomi. är inget jag tänker lägga några värderingar i. Är inte min sak att göra heller eftersom jag själv har skulder hos kronofogden och vet hur svårt det är att hålla i pengar.

Men för min del samt med många andra i min situation handlar det inte om några miljonvinster, utan de handlar oftast om lån och krediter tagna på 80-90-talet. Mina skulder är sen 1984 sitter än idag 2011 och bet av på dem, om jag har tur blir jag skuldfri innan jag fyller 65, kanske då har jag betalat i sen -93, de är i c:a 25 år och detta på en total kapitalskuld inte över 200 000.

De jag bet är bara ränta på ränta, sökt skuldsanering men min skuld är för LITEN idag och jag ska kunna beta av den på "överskådlig" tid enl KFM, "överskådlig" är enl Regering och KFM 15 år.

Jag anser att jag har gjort rätt för mig flera gånger om, och ändå inte blir skuldfri. De är då jag går i taket på Lyxfällan, att de överhuvudtaget har mage att göra ett program där de hjälper människor som slösar bort sina pengar och lurar sina släktingar mm, skäms skäms.

Jag har gjort rätt för mig, lever på sjukpension, vänder på varenda kr måste prioritera allt jag gör för att få vardagen att gå ihop och har även skrivit till Lyxfällan, tror ni att de vill ha mig med, nej glöm det, jag har ju inte blåst någon eller gjort av med miljoner, inte har jag några tillgångar heller som hus och lyxbilar, jag försöker bara överleva.,

Men jag kommer aldrig att "vika ned mig" som killarna ishockeyn brukar säga, kommer och ska ta mig ur detta om de så är det sista jag gör innan jag dör, för jag ska bli skuldfri innan dess om jag så ska leva i evighet!

Sen om någon som läser detta har c:a 80000 över, hör gärna av Er;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0