Heltid i Oljeindustrin, kanske.........

http://www.expressen.se/kronikorer/kgbergstrom/1.2598080/k-g-bergstrom-det-blir-svart-att-avsatta-bildt


Ja nu är vi där igen, som Moderat politiker kommer man undan med allt. Svenska folket har fortfarande förtroende för Carl Bildt!!! Han har indirekt medverkat till folkmord i Etiopien och de anser svenskar har mindre betydelse än att Håkan Juholt "fuskar " med bidrag.

Carl Bildt satt förra fredagen och anklagade programledaren i Fredrik Skavlan för att mer eller mindre ljuga i TV när han fick obehagliga frågor från Skavlan. Carl Bildt är arrogant och lider av hybris, anser sig alltid ha rätt och känns liksom Fredrik Reinfeldt helt känslokall när han svarar på frågar. Till Carl Bildts fördel kan jag ändå säga att han framstår som lite rolig, och de är de jag tror går hem hos Svenska folket, de är alltid roligt att titta på en intervju med honom. Men jg tror vi gör de mer för att se vad han kommer med och de som är kärnfrågan och de viktiga frågorna och svaren skiter vi i och de är detta som gör de här så farligt. Han kommer undan med vad som helst.

Men någon gång måste det ta stopp, jag kan inte se hur han kan sitta kvar som utrikesminister eller de kanske är så ila att de är bara han som kan få de fängslade journalisterna fria, p g a hans medverkan i styrelsen Lundins petroleum, men då tror jag att de kommer att handla om att han måste göra en ej offentlig uppgörelse med Etiopien, som vi aldrig kommer att få del av, men som jag är helt övertygad kommer att ha mer med Carl Bildt och hans tidigare uppdrag att göra. Kliar Du min rygg så kliar jag din.

Men gör två fel ett rätt, nej och hur kan vi tycka att hans agerande i oljeindustrin är okay, att sko sig på andra människors lidande, men så länge det inte kommer för närma oss vid köksbordet, så tycker vi det är ganska okey och så är han ju såååå rolig!

Enl K-G Bergström kan de bli svårt att avsätta Carl Bildt, men när ska politikerna själva inse att de har förverkat sitt förtroende och tappat sin moral, Carl Bildt har kanske suttit för länge, kanske dags att göra något annat, han lär ju inte bli arbetslös. Heltid i oljeindustrin, kanske..

Kommentarer
Postat av: Bengt Höök

Bildt är saklig och ljuger aldrig. Du har något att lära av honom.

2011-10-21 @ 14:20:17
Postat av: Mille

Kan du inte hålla dig till sanningen, bör du naturligtvis inte skriva. Överskatta aldrig din intellektuella förmåga.

2011-10-21 @ 20:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0