Åter en ny dag!

Ny vecka, nu tycker jag tiden går så fort, andra veckan utan mediciner och jag börjar få upp ångan. Igår var jag i Norrsundet på kalas, de var dotter som fyllt år samt mitt barnbarn som fyller 3 idag samt min äldsta son som faktiskt var den enda som verkligen fyllde igår på gårdagens datum. Men de blir så när alla har egna liv med jobb mm och så bor vi ju inte precis grannar.

Fast min dotter och jag har i stort sett kontakt varje dag, blir nog alltid ett sms om dagen i alla fall, de är något jag uppskattar mycket, för vi är två som inte alltid har dragit åt samma håll. Finns perioder i mitt liv som har varit jobbiga och då kan jag ju  försöka förstå hur min dotter kan ha upplevt det. Men jag kan bara gå vidare i mitt nya liv och ta en dag i sänder.

En sak som jag funderar på fortfarande ;), är alla pratar om att man ska åka kommunalt, men ska man ta sig någonstans t ex en helg är det ju näst intill omöjligt. Kan förstå när politiker som bor i t ex Stockholm kan tycka det, går tunnelbaner och buss dygnet runt och billigare än här är det också.
Men vi som är beroende av buss, kommer nästan ingenstans, ta igår t ex skulle jag ju vara på kalas vid 14.00 för att lyckas komma i tid måste jag ta buss från Gävle kl 10.00 till Norrsundet, hemifrån mig måste jag åka 20 över 9 för att hinna, nu är det ju inte säkert att de vill att jag ska komma 3 timmar innan någon annan ska komma. Hem är det samma visa!!!!  Ställ det till att hade jag velat åkt till Stockholm så hade det gått nästan gått snabbare, åtminstone från Gävle,hemifrån mig är det lika illa. Vår buss går en gång i timme på helger. Sen är det dyrt en enkelbiljett 40 kr för mig, för att t ex ta mig fram o tillbaka till affären kostar biljetten 80 kr. Vem fan vill åka kommunalt!

Nu håller de på att röjer nere vid Rudsjön, blir så fint men jag med flera skulle vilja att de röjer de andra små sjöarna också som håller på att växa igen, men enl de som röjer får de inte det p g a fågellivet, men om de inte gör det så finns de snart inga sjöar och inget fågelliv. Så mitt nästa projekt blir att ringa chefen på Korsnäs och ha ett litet samtal.

För övrigt har kommunen inte råd att bygga en busskur åt oss i år, så vi får stå en vinter till i ev snö och blask och titta på en kur som ingen använder. Jag tycker vi alla ska börja kliva på åt det hållet, bussen vänder ju ändå nere vid fabriken och då lovar jag att en kur nog kommer snabbare!

Åter en dag i Byn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0