Söndagkväll

Regnar ute, gillar det, är lite mysigt med höst, mörker och regn. Man kan kura ihop sig inne om man inte som jag måste gå ut med "pitbullen", tvärtemot mig hatar hon regn. Så henne får man nästan dra omkring ute:)

I dag var yngsta sonen här och åt lite söndagsmiddag med mamma, har inte träffat honom på ett tag, mest pratat i telefon. Som alltid när vi kommer ihop blir de lite diskussioner, men de är faktiskt ganska kul. Vi blir sällan riktigt osams och skulle vi bli det så går de över ganska fort. Kul när han kommer i alla fall.

På lördagen fick jag följa med min dotter åter igen på jouren, hon genomgick en gallstensop för c:a 14 dagar sen, och har blivit infekterad i såret, Sköterskorna tyckte det var konstigt att hon inte fick penicillin, men inte läkaren!!!!Han stod bara med ett papper i handen och rörde henne aldrig, men har man ingen feber så är man inte sjuk. Ja vi får hoppas att det inte blir värre.

När jag kom hem från stan på lördagskvällen gick jag ut med "bullen, utanför husen närmast vägen var de fest, grillfest, där grillas det ute året runt. När jag skulle passera ute på vägen fick det syn på mig och "bullen" och ropade på oss. Blev tillfrågad om jag också ville grilla, men då man som jag är en gammal tant, och tycker att ungdomarna ska få roa sig själv, sa jag" tack men nej tack!" De är i alla fall helt underbara och roliga personer, som alltid har tid att prata med mig och"bullen" när vi är ute. Inget skitsnack eller intriger där. I alla fall inget som drabbar utomstående.


För övrigt undrade min son vad de var för konstig "gubbe" som stod  vid pizzan, och blängde på honom när han kom med bussen. Ja de kan ju bara vara en, som stirrar ut människor som kommer utifrån. Nu är ju inte min son den som är den, så han sträckte på sig och stirrade tillbaka. Så gubben vek undan blicken. Ja vi alla vet nog vem personen är, de är ju han som vandrar omkring här på området i sin lilla keps och tror han har full koll.

Nu ska jag sätta mig ned och titta på partiledardebatten, får väl se de kanske bara blir SD innan de blir klart, lite som de 10 neger pojkarna om man nu får säga så utan att de anses som rasistiskt. Alla i min generation kan de ramsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0