........de kan föda rasism!

http://www.expressen.se/nyheter/1.2616854/m-ska-gora-skattesankning-till-valfraga-igen



Är de någon som blir förvånad, inte jag. De vet ju att de gick bra i de två förra valen p g a att "vanliga" arbetare trodde de skulle bli rika..Nu hoppas jag folk insett att de fick mer på lönebeskeden än i plånboken, för allt annat har ju blivit dyrare, el, mat bensin. Så de kanske gick jämt upp förutom för dem som har höga löner, de fick nog mer och de behöver de ju så väl!

Jag har mer tro på mänskligheten och hoppas att människor inser att de kan inte hålla hur länge som helst att sänka skatter, för man gör det på bekostnad av något annat, de är sjukvården, äldrevården, skola, förskola mm som sätts åt sidan för att de kommer in mindre pengar till stadskassan, men kanske ingen som bryr sig, huvudsaken" jag får lite mer på papper" eller ......"Så länge jag är frisk och relativt ung behöver jag ju inte bry mig"

Sen ska massor med pengar åter gå till invandrare igen, och nya regler ska införas,  sk "blixtmedborgarskap" ska införas, om man lär sig svenska snabbt, gäller de alla nationaliteter, kan de komma att bli trångt i Sverige snart. Sen är förslaget att  föräldraredigheten ska förkortas för invandrare, varför i Sverige ska väl samma regler gälla för alla....De anses vara en kvinnofälla, är det inte det för etnisk Svenska kvinnor då.

Nej de är för att de snabbare ska komma ut till arbetsmarknaden, till vilka jobb då! När etnisk Svenska har svårt att komma in på arbetsmarknaden, hur ska de då lösa den frågan, eller får man förtur om man är invandrare. Sen säger man att man inte spelar SD rakt i händerna,  men de är klart ni gör. Men huvudsaken är att Ni vinner valet, vem som drabbas och vem ni spelar rätt i händerna och vilka människor de drabbar, är väl inte Ert och era väljares problem.

Jag är på inget sett rasist, för jag tycker alla har samma rätt o lika värde, men vi kan inte ta in människor till Sverige och låta en del av dem få en" gräddfil" in på bl a arbetsmarknaden, när vi redan har många unga människor idag som är arbetslösa, de kan föda rasism!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0