Svårt att sätta eld på bocken i Gävle

Ja de är första advent idag, men va fan är snön:(, jag vill ha snö när det är vinter. Förra året stod min dotter och jag på loppis i snöstorm och sålde saker , då svor vi över det, så hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

I fredags var jag och en väninna på IKEA och då skulle Fredrik Reinfeldt varit där, han som säger att de nästan inte finns några arbetslösa i Sverige, för klockan var ett och de var packat med folk. Inte vet jag men lönedag kanske innebär helgdag för de som arbetar, var ju så länge sen jag bidrog till samhället, så vad vet jag.

I går lördag var jag inne och gjorde som alla andra, leta adventsljusstake i sista stund, mina har lagt av och de blir nästan billigare att köpa ny än att byta ljus. De sprang Tomtar på stan och sålde lotter, jag köpte en och vann. Två julklappar som jag stolt släpade hem. Även om de var julklappar så kunde jag ju inte låta bli att öppna dem, ett teleskop kastspö och en förpackning herr sportsocker, precis vad jag vill ha;). Få väl se vilken stackare av mina barn som får något dom aldrig förväntat sig av mig och knappast har någon användning för heller, då menar jag kastspö!

Här i Byn är de som överallt, grått grått, trist och dött. Kanske lite mer dött här en på andra bostadsområden som har ett levande centrum, här har vi endast ett torg. De skulle kunna göras hur fint som helst, finns en fontän som jag aldrig fått uppleva med vatten. De enda vi har är en Pizzeria och hur den går runt fattar jag inte. Nu springer ju inte jag där, men varje gång jag går förbi med Pittbullen är de ganska dött där. Fast de är ju tur att den finns för vart skulle "gubbarna" samlas för att skvallra, ja här är det nästan bra "gubbarna" som gör det. Sen vilka historier de kommer med, är helt otroligt och ibland snudd för förtal.

Hur jag vet det.......jo här kan man inte undvika att springa på dem ibland och då blir de ju att man slänger några ord, de mesta går in och ut och en hel del kan man bara skratta åt. Ni som följt när jag skrivit om "suggorna" på området som skulle förhindra bilkörandet runt vissa speciella ställen, kommer kanske ihåg att de blev borttagna och tur var väl de för de som gnällde mest om biltrafiken, kör just nu själva runt området som jävla biltjuvar, då pratar vi om "gubbar" 65 +, tycker det är för jävligt för kommer de ett barn eller någon annan ut från en port så kan de gå väldigt illa.

Ja jag stortrivs fortfarande i min otroligt mysiga lägenhet, framförallt utsikten och naturen, inte för att de motiverar en hyreshöjning på 4,5 % som bostadsbolaget yrkar. Jo om de sätter igång och renoverar och rustar i samtliga lgh, då kan jag kanske gå med på det, är många med mig som tycker lika och jag hoppas verkligen de hjälper till att protestera när det gäller.

Sen ska jag bara avluta med att den enda fördelen med regnet är, att fortsätter det så här, så kommer det bli väldigt svårt att sätta eld på Bocken i Gävle



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0