Kanske dags att säga ifrån!

http://gd.se/ledare/debatt/1.4122216-nej-till-kvinnobadtider

http://gd.se/ledare/debatt/1.4120458-invandrare-maste-inlemmas-i-det-svenska-samhallet

Till skillnad från bla Håkan Juholt, Socialdemokraterna om nu någon missat det;), tycker  jag det är intressant att läsa om vad andra har för åsikter, även Sverigedemokraterna, de tycker jag är det enda sättet att bemöta att ev försöka få folk att ändra åsikt,  man måste vara tillräckligt påläst över vad de tycker. Påstår inte att jag är det, men jag stoppar inte huvudet i sanden och låtsas att de inte existerar. Sen måste jag respektera andras åsikt men jag behöver inte acceptera den.

Nu var de ju inte detta artiklarna handlade om, och vem Olle Ljungbeck är, sorry så vet jag faktiskt inte det. Men både han och SD skriver ungefär samma sak, och jag kan inte annat än hålla med.

Varför ska vi tillåta förtrycket av dessa kvinnor, för mig blir det så om vi tillåter speciella bad tider för kvinnor p g a religion, vi gör dem en björntjänst, varför ska vi låta deras män för oftast är det männen styra och ställa. I alla familjer är det säkert inte så, men de finns också ett förtryck som vi i Sverige måste motarbeta och inte uppmuntra, och de gör vi om vi inte sätter ned foten och säger nej.

Nu handlar det om en timmes kvinnobad, kan tyckas löjlig diskussion, jag som etnisk svensk, skulle mer än gärna vilja ha en timmes kvinnobad, inte för "religion" utanför att jag alltid varit "lite" överviktig, men inte har jag fått det, jag har ju inte krävt det heller för den tanken har aldrig slagit mig. Men man kan inte börja hård dra allt, men vad blir fortsättningen, vi införa  speciella bussar som är avdelade bara för muslimska kvinnor m m.

Om jag flyttar till ett muslimskt land, om kvinna får jag finna mig i att ev täcka mitt hår mm, ingen ska inbilla sig att jag har något att säga till om i den frågan och de här är de som är en kärnfråga för mig, är det vi i Sverige som ska byta religion, kvinnosyn och gå bakåt i tiden, bara för att vi är så jävla rädda för att bli kallade rasist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0