Skiter i om folk är gröna, gula eller randiga

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13877393.ab


Nu är Indian rasistiskt, vad är det som inte är rasistiskt idag. Jag räknar mig inte själv till rasist, men anser att de börjar gå lite till överdrift i Sverige.  "Du har ju inte alla indianer i kanoten" är upprinnelsen till en anmälan till JK. Som hets mot folkgrupp,Jag blir bara trött, man kan hitta fel i allt om man letar tillräckligt länge och ett uttryck som många använt och använder, är just bara ett uttryck.

Om jag generaliserar och säger att alla indianer, negrer mm är på det eller de viset då tycker jag det börjar bli rasistiskt, men att använda ord eller bilder på godis mm är nog inte många som kopplar till rasism.

I Sverige får vi tyvärr snart be om ursäkt för att vi är Svenskar, vi måste hela tiden tänka på vad och hur vi säger för att inte bli kallade rasist men om någon säger jävla svensk så är det tydligen helt okay.......
Att jag som är etnisk svensk ska behöva gå på tå och be om ursäkt för att jag kan råka säga något som inte är helt okay för någon annan, kan bli lite jobbigt

Jag tycker inte man ska kalla någon för någonting och jag skiter i om folk är gröna, gula eller randiga men alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Ilhan

Äh, sluta gnäll. Det finns alltid olika sätt att vrida och vända på lagar och regler. Ta det bara.

2011-11-03 @ 10:04:22
URL: http://ilhan.nu
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Löjligt !!!

2011-11-04 @ 02:36:25
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0