Reinfeldts son nedslagen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13892547.ab

Ja man kan ju undra varför jag skriver om det egentligen, jo för att våld mot varandra är lika illa oavsett vilken man är. Att hans pappa är stadsminister ska inte göra att detta ska prioriteras mer än andra misshandels fall. I tidningen skrivs det att de var ute efter honom, varför då, för man inte gillar hans pappas uppdrag, är det så det skulle vara är de ju illa för den stackars grabben, han kan väl inte rå för vad hans pappa gör.

Men de finns alltid två versioner på allt, inget kan försvara våld. Men det här är andra gången han råkar ut för det, kan ju få en att börja fundera. Han kanske inte är en ängel själv, men som sagt det försvarar inte våld. Är inte alltid ens fel att två träter, sen kan man ju också undra vad en omyndig 16-åring springer på Stureplan för, eller har han andra regler än andra och behöver inte legitimera sig om han ska in på en krog.

Nu hände det ju inte inne på en krog men för mig blir det lite konstigt, tycker ingen 16-åring ska springa på stan. Men jag är ju bara en gammal tant. Var finns föräldrarna, har inte de något ansvar, eller har de inte tid med sina barn, kanske gör som många andra föräldrar, ger sina barn lite pengar, skickar hem dem till kompisar för att man själva ska få mysa och dricka vin i lugn och ro.

Jag har under mina år träffat många ungdomar där föräldrarna inte har "tid" med sina barn och i det här fallet kan de nog inte vara lätt, två föräldrar som väl knappast kan ha tid att vara hemma och vara familj. Och bör man inte hålla reda på vems sin sons kompisar är, verkar ju inte vara några dunungar precis, för de umgås ju tydligen i samma kretsar.

Kommentarer
Postat av: Sara S

I det här inlägget ges en alternativ bild av incidenten: https://www.flashback.org/sp33863815

2011-11-06 @ 14:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0