Vad fan bryr jag mig för!!!

I dag har "lilla Blå" stigit i graderna, går och sprätter som  en tupp i en hönsgård, jo för idag har han fått besök från kontoret, vilket han sprider ut till all som orkar höra. Så ikväll är det fest på banan, nu är ju den grillfesten tyvärr inte till för alla. För att ta del av festen med tillhörande alkoholhaltiga drycker måste man tillhöra den "inre cirkeln":).

Jag vill varken gå på fest eller tillhöra dem, skulle möjligtvis vara för att få lite att skriva om, men eftersom de var stor samling av fem gubbar och en gumma där, gick jag dit med "pitbullen". "Lilla Blå" och hans vänner röjde skog, så jag fråga om de skulle bygga ut. Fick inget svar på den frågan, men fortsatte med att varför bygger ni inte en grill plats. Slängde ut den frågan bara för att jag är trotsig, för "Lilla Blå" flög upp och höjde rösten, "Den får inte vara kvar, den kommer de bara slå sönder" "Titta hur det har gjort i Andersberg, ingen grillplats på det här området". Vilka "de" är vet jag fortfarande inte, samt vi bor ju här och inte i Andersberg. Jag frågade också om man inte kunde vara lite positiv, de måste finnas annat i livet en banan. Men insåg snart att jag talade till döva öron.

Jag blir bara väldigt trött, tycker det är trevligt att folk vill fixa och ordna på området, men hur kan det komma sig
att det är en person som kan samt får bestämma vad som ska göras och inte göras på vårt område, jag ja skriver vårt område, för de är ju de det är. Alla ska ha samma rätt och inflytande på området, de ska inte vara den som bråkar mest samt skriker högst som får bestämma.

De har tyvärr varit så sen den dagen jag flyttade hit, och jag tycker det är så jävla tråkigt, för de här bostadsområdet är ett drömområde, om inte "inre cirkeln" fick styra.

Sen kan jag ju fråga mig själv, va fan bryr jag mig för!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0