De kommer bara finnas offer!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/article12961489.ab

Vad är det för fel på USA, hur är Amerikanerna funtade. Jag tänker inte generalisera, men varför kablar man ut en bild där man ser delar av USA´s  regeringen titta på ett attentat. Mår man bra av att se hur man skjuter ned bl a kvinnor samt även enl uppgift Bin Ladin. På expressen skrivs bl a om att en av bin Ladins fruar blev skjuten i benet för att hon kastade sig fram för att skydda sin man. Är de någon som tycker det är konstigt! Inte jag i alla fall, klart man skyddar sina närstående, skulle också kasta mig framför en kula om någon hotade mina nära och kära. De tror jag man gör med ryggmärgen, utan att tänka.

Om de är bin Ladin som varit hjärnan bakom 11 september, så kan inte jag förstå hur man ändå får döda utan en rättegång, samt att man jublar över det. Var händer med gränser och moral då, vem eller vilka är det som USA tycker att de ska ha bort nästa gång, så då skjuter vi lite till. Börjar förstår lite varför Sveriges nuvarande regering är så USA vänliga, kanske rädda för att få en kula i sig, om vi inte gör som "Storebror" säger eller tycker. Fast en riktig storebror skulle aldrig bete sig så illa, om de inte var en väldig sjuk storebror.

Alla tror de har något att vinna på detta, Obama blir lite hjälte och kan troligtvis vinna ett omval, USA gör sig ännu mer till"storebror" över världen, men tyvärr kan de även slå bakut, för samtidigt ger det ett rättfärdigande för fanatiska grupper att utkräva en hämd, och så kan de fortsätta hur länge som helst

Då finns de inga vinnare på någon sida, de kommer bara finnas offer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0