Ha en bra dag

Vissa saker trodde jag inte att jag skulle säga eller ens fundera över 2011, men min närmast manliga vän, som är de närmaste en riktig "tjej" kompis man kan komma. Tog upp den aspekten i går när han kom hit och fika efter att han vinkat av sin särbo, som skulle till utlandet med sina väninnor. Lyckliga henne, så då blev jag kvar som reserv, :) :), nää som sagt vi är "tjej" kompisar, en man som jag kan diskutera riktiga samt viktiga saker med, han har lite mer innanför pannbenet, mer än vad jag kan säga om felrtal av männen i den "inre cirkeln";)

Jag berättade även för honom om den trevliga dagen vi haft utanför mig, hur hundägare kan sitta och ha det trevligt utan gnäll, då sa han "Var glad att Du flyttade hit, för det skulle ni aldrig kunnat gjort, om Du bott kvar där jag bodde tidigare" Då hade nog både grannen  samt "gubbarna" gott i taket, samma sak om jag bott i huset med balkong vid "banan"!!, "Men varför gnälls det mer på andra och vissa får göra som de vill, blev nästa fundering från mig. Då svarar min vän "Jo helt enkelt för att ni är kvinnor", de är klart, visst har jag tänkt så, men har aldrig velat använda de argumentet, men visst är det så.

"Varför tror Du de springer in på kontoret i tid och otid och gnäller, eller hoppar på unga folk om barn samt hundägare, jo för de flesta är kvinnor", fortsatte han. "Skulle de sitta en karl på kontoret skulle de inte bete sig lika, och männen på området över 50 (så klart) får också bete sig precis hur som helst. Ja visst har han rätt och visst har jag tänkt tanken, men jag vill inte att de ska vara så, inte i nutid.

Jag har i  stort sett hela mitt liv jobbat med karlar, ja, jag har faktiskt lyckats jobba trots missbruk,  man är väl kvinna;), jag har nästan bara haft män som riktiga vänner. Känner mig faktiskt mer bekväm runt män än kvinnor, beter mig nog inte speciellt kvinnligt heller, även jag springer ju in och skäller på kvinnorna på kontoret:).
Men de blir ändå lite stenåldern för mig, men vi har nog inte kommit så långt i Sverige som vi tror vad de gäller jämställdhet, se i styrelser samt kolla EU hur många kvinnor sitter med där, mer än som sekreterare eller assistenter heter de nog idag.

Från de ena till den andra är de någon mer än jag som reagerat på triss reklamen till mors dag!!!! En kvinna som inte pratar Svenska men  jag tror hon är boende enligt texten, på Ekerö, ja de är Svensk reklam i Sverige men textad för att vi Svenskar ska förstå!, för mig blir det hemskt konstigt utan att jag ska behöva bli kallad rasist. Sen för övrigt är väl mors samt fars dag snart förlegat,  samt att målgruppen som  brukar tycka om att fira mamma o pappa brukar vara små tjejer (Nu var vi där igen....) mellan 7 - 12 år, de får ju inte ens en gång köpa triss lotter enl svensk lag, är ju 18-års gräns, funderar på att anmäla annonsen och se vad som händer, alltid retar de väl någon annan och inte bara mig. Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0