Näst intill felfri;)

Jag har funderat en hel del på det här med varför jag bryr mig. Kan kanske vara p g s att jag alltid fått kämpa i hela livet. Jag har så långt det gått alltid varit ärlig, okey jag har gjort en hel del saker i mitt liv som man kanske inte är allt för stolt över. Men de har även gett mig en enorm livserfarenhet. Har även utan att "skryta" umgåtts  både i den sk kändisdjungeln och i den undre världen i min ungdom samt jag har sett och gjort saker som många aldrig får se samt uppleva i hela sitt liv. så de kan vara den utlösande faktorn till att jag inte bara kan stå och se på, när människor stora som små mobbar någon, eller när människor har druckit för mycket och inte klarar av att ta hand om sig själva, eller reser mig upp och hjälper "rollatorligan" på bussen. mm

Bl a på Valborg var jag ute och gick med min "pitbulle", då stod de fyra killar mellan 10- 13 åe och sköt smällare rakt ut mot de häckande fåglarna. Vem var tvungen att gå fram och tala om för dem att de inte får eller bör göra så, jo jag;). Först blev killarna sura, tyckte att jag var en jävla skit kärringen, och de sa jag att de får ni gärna tycka men för mig handla det inte om mig uan om fåglarna. När vi pratat ett tag förstod killarna vad jag menade och gick därifrån för att smälla någon annan stans. För vad de är som jag tänkte på och oftast gör, är de handlar inte om vad folk gör utan var och hur man gör saker. För mig fick de smälla hur mycket smällare som helst.

Men de finns människor som gnäller och "lägger sig i"för att sen gör precis samma sak själva

Ta det här med alkoholen, folk kan springa in på på systemet till varenda helg, även vardagar också, för den delen, men sen spy galla över fulla människor på stan, hallå, man blir full av alkohol, det är väl liksom lite vitsen med att dricka..

Eller gnälla på att ungdomen super, när man själv raglar hem från puben vareviga helg

eller gnälla över att bilarna kör för fort förbi där man själv bor, för att sen sätta sig i bilen och köra som en biltjuv, förbi där någon annan bor

eller gnälla på rökare, för att sen spotta ut en prilla snus , eller gnälla på det klassiska hundskiten för att sen oberört "ställa" en burk eller flaska på backen, eller plocka upp hundskiten i en påse och sen slänga påsen i skogen

eller klaga på att barn inte har någon uppfostran, för stt sen tränga sig förbi något litet barn i en affär med orden "Du har väl inte så bråttom"  eller hysteriskt tränga sig fram med rolatorn på bussen

eller förfasa sig över snattare, för stt sen ta sig ett litet smakprov av  bl a druvorna eller lösgodiset i affären, med de  ursäktande orden "Ja jag måste ju få känna om de smakar gott"

De finns många som skulle behöva titta sig i spegeln många gånger om, även jag, fast jag är ju näst intill felfri;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0