Konspirationsteorier på hemmaplan

Jag gillar konspirationsteorier, bland det bästa jag vet. Kan vara att man hamnar ibland på gränsen till vad som  är logiskt och vad som är ren galeskap. Men som sagt kul är det,

De flesta teorier handlar ju om hur stormakter döljer och försöker inbilla oss en massa tok, jag är som många andra helt övertygad om att vi aldrig varit på månen, varför har man inte varit där igen, eller att de var USA själva som planerat attacken mot bl a Word Trade Center, hur kan flera stora passagerarplan samtidigt flyg in i ett luftrum där de inte ska vara, utan att någon reagerat tidigare. En bra ursäkt för att starta bla krig. ja de finns mycket man kan räkna upp samt fundera över.

Jag tänker hålla mig på hemmaplan samt i mindre skala, tänker faktiskt på min hyresvärd och hur man placerar boende i området, och att man (tror jag) skiljer på folk och folk. De är en klar skillnad på hur och var boende placeras och hur man renoverar och vad/vem får och inte får göra  saker på området.

Med risk för att kanske bli vräkt:) ,men jag kan ju inte låta bli att lägga fram MINA konsperationsteorier, vi har husen närmanast stora vägen samt fabriken, tre st hus där man verkar placera vad som helst, nu menar jag inte något illa mot dem som bor där, men ut och in flytt kan vara ganska stor i perioder. Där kan de grillas , roa sig m m utan större konsekvenser. Så ska det vara, bara de inte går över styr.
Sen har vi mitten på området bor de många som bott här många år, även de som "tror" att de styr området, där får man verkligen passa sig för att gå utanför ramarna. Där får man inte festa, grilla eller något annat om man inte tillhör den "inre crkeln".
själv bor jag i ett litet blandhus, vet knappt vilka som bor i min trapp, tror de flesta jobbar. Min granne närmast har jag aldrig sett, ändå flyttade han in, ja jag vet att de är en han på namnet, ungefär samtidigt som mig. Men här gör man inte heller mycket väsen av sig, men på vår baksida mot "havet" är det så som det ska vara i ett bostadsområde. Här grillas de , spelas fotboll, och vovvarna på området ligger i gräset och trivs.
Sen har vi husen på "andra sidan" som anser sig själva bo bättre och finare än oss! De får de gärna tro för mig, men jag bor bäst och finast, så det så. Vet inte så mycket om dem heller, hejar på en del, tror de har de lite som i "mitt hus"

Ja nu kan man ju undra vad konspirationen är, gör i alla fall jag;) Jo kom på det häromdagen när en granne och jag satt ute och fikade, kom en mamma till en nyinflytad ung tjej, i den lgh som jag tänkte ta. Till den lgh hörde förr en hemmabyggd altan. Just därför var man ju ute efter den, samma sak sa mamman de var altan dottern föll för. Men men, den är jämnad med marken, borta. Säger bara en jävla tur att inte jag bytt min gamla lgh mot den och sen hade de rivit altanen, då hade jag gått bananas.

Varför man rivit den, ja enl mamman är husen K-märkta och man får inte bygga altan, hallå kom man på det nu, när det byggdes var det ingen som sa något om det. I alla fall så bor tjejen där nu, vad de inte heller tlalade om var att ovanpå bor en kille som är duktig på att festa i perioder, och när han gör det så kan han spela hög musik. Något jag själv känner till från min egen vilda tid. Vi sa inte så mycket om de till mamman, ska ju inte skrämma bort folk, men vi påpekade att får dottern några problem ska hon inte dra sig för att prata med tjejerna på kontoret.Sen har vi porten där jag bodde förr, min gamla granne ovanför ska även han flytta, och där ska en tjej flytta in, som enligt henne själv, inte tar skit samt ska både grilla och festa när hon är barnledig. Hon ville ha min lgh men se det gick inte. Den är ju helrenoverad och där ska tydligen kungen flytta in!??

De är här konspiration kommer in....:) :). Man kanske flyttar mindre lugna människor till trappor som ska vara lugna och vise versa, låter lugna flytta in i lite stökiga portar, på så sett kan de redan boende eller de som flyttar in ges möjligheter att klaga så mycket, så dessa mer "stökiga" människor blir vräkta, för att vräka folk som betalar sin hyra är jävligt svårt men vräka folk som "stör" är mycket lättare. På så sett blir det en naturlig utrensning utan att hyresvärd kommer i dålig dager.

Men de här är bara konsperationsteorier och har ingen som helst vetenskaplig grund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0