Titta det snöar!

Påsken i år gav oss en tro på våren, men idag den 3 maj snöar det! Ja de är ju bara maj men ändå, jag vill ha värme, är ingen soldyrkare på det viset att jag kan ligga timmar i solen, men jag vill gärna ha varmt och lite skugga. De här vädret gillar varken jag eller "pitbullen", den kylan som är nu är isande, riktigt jävla is kallt.

Igår lämnade jag in min deklaration, i brevinkastet på skattemyndigheten. Hade faktiskt helt glömt bort den, fick lite panik. De ska inte vara lätt heller när man är ute i sista sekund, gick till bussen för att åka in till stan. Träffade en väninna  som fråga varför jag inte deklarerade på internet!" Ja de kan man undra" sa jag och travade hem, för till stan ville jag ju inte egentligen. Men men inget ska vara enkelt.

Jag hade några avdrag som jag måste ändra och för att göra det behövde man e-legitimation, något jag varken har eller tänker skaffa mig. Så de var bara att trava tillbaka till busshållplatsen och ta bussen till stan senare på dagen för att lämna in den traditionellt. På vägen in har polisen en fartkontroll vid skolan, måste vara ganska tröstlöst, för de är ju långtradare samt bussen som åker mest här, och de meddelar nog varandra ganska snabbt om vad som är i görningen. Så poliserna som satt på bänken i busskuren hade nog ganska tråkigt om de nu inte satt och väntade på bussen:)

i dag har jag faktiskt lite ångest, gjorde något i går som man kanske inte borde göra, skit i vad, men de märks att man är gammal och inte lika tuff som man var i unga år. Lite kul var det i alla fall och jag får väl vara glad att jag har lite samvete, för hade jag inte det skulle jag ju inte ha någon ångest. Hur som haver jag gör aldrig om det något mer:)

Nu har det i alla fall slutat snöa, så vi får se om"pitbullen" vågar sig ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0