Stör de någon.............del 2

Som sagt här bor det mycket trevligt folk, mina grannar tog ut min "pitbulle" på promenad, mot "kravet" att jag skulle bjuda på kaffe när de kom tillbaka. De gör jag så gärna. Så jag bryggde kaffe tog fram mina kakor bakade av min personliga bagare på ICA:), samt koppar, stolar m m. Vi dukade upp nedanför min balkong.

Grannarna kom tillbaka, tur för dem, är ju min "bulle", sen kom en annan kvinna också med hund samt efter en liten stund en nyinflyttad tjej, även hon med tillhörande hund. Vi var allt som allt 6 kvinnor samt 5 hundar, fyra av hundarna var lösa på gräsmattan till o från. Människor samt andra hundar promenerade förbi, grannens barn spelade kubb och vi störde ingen. Inte heller uträttade någon av hundarna några större behov runt om oss, någon liten pink kunde de ju bli, men inte bredvid vårt fika. Ändå är/och var det ett jävla liv om hundar och ev hundgård inom området.

Men detta verkar gå bra och förhoppningsvis kommer det att fortsätta att gå bra utan hundgård, och gör nog det också, om inte "Lilla Blå" samt han på hörnet och andra i den inre cirkeln upptäcker oss. För då blir det väl ett ramaskrik. Nu vet ju jag samt fler av oss att så länge det pågår här borta och inte stör i "deras" närmaste omgivning, Ska de ju inte vara några problem.

Jag måste ju endå tillägga att de måste ju vara bra mycket trevligare här hos oss än borta på "banan", där det inte bara är kaffe i termosen, och ljudvolymen kan bli lite högre, samt där är de inte hundarna som pinkar i buskarna;)

Men som sagt stör de någon, så får ju söka för det, för jag tänker inte göra det........tror jag:) :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0