Jätte hemsk historia ;)

Ja nu har jag äntligen sett "dom", tror jag om de nu är samma "dom" som "Lilla Blå" och han på hörnet jämt nämner vet jag inte. Sen undrar jag och min bäste vän, var "Lilla Blå" o kompani finns när "dom" visar sig, när de verkligen kan hända något.

Igår skulle jag i alla fall gå ut med "pitbullen" c:a 22.30 i mörkret i trappen står två killar som jag aldrig sett förr, jag tänder naturligtvis lampan och säger "Ni skräms om ni smyger i mörkret", den ena böjer sig ned o klappar min "pitbulle". Nu är de ju så också att vår port går inte att låsa, samt att grannen som håller på att flytta, tyvärr:(, har kartonger i trappen9. Jag ser att någon har flyttad dem samt rotat i de. Men jag kan såklart inte anklaga killarna.
Så jag öppnar porten till dem och de travar ut med orden "Kommer din kusin?" från en av killarna, den andra såg lite dum ut och svarade"Ja Ja visst"

Känner på mig att detta inte känns bra, anar något skumt, men tar "pitbullen" och går, men bara runt huset. Då möter jag en kille vid huset mittemot som tvärvänder när han ser mig, jag 57 år gammal kärring, inte trodde jag att jag så så skrämmande ut. Jag fortsätter runt huset och då står de från trappan vid en annan port och försöker kanske komma in till en till "kusin"till?, eftersom de står och rycker i handtagen i den porten. Nu börjar jag o tänka att vad är detta, så jag ringer upp min bästa vän och berättar för honom och vi möts utanför. Då kommer trevliga grannen, han med kartongerna, jo de stämde någon har rotat i hans saker samt längre upp i vårt trapphus ligger saker som är hans.

Så min vän och jag agerar "bypoliser" och går runt i området kollar garagen, kontoret m m vi går även ned i hans källargång samt i min, ingen där. Så vi skiljs åt och allt är frid o fröjd.  Nästa morgon(idag) gick jag till kontoret och gav en liten rapport, "Hur vågar Du" undrade tjejerna på kontoret, ja men jag är inte rädd för människor utan för saker som jag inte kan ta på, spöken mm. Är tryggare i stan, mitt i natten än på landet, min pappa sa alltid när vi var i stugan."Du vågar springa omkring på Stockholms gator mitt i natten, men Du vågar inte gå själv på utedasset mitt i mörkaste Småland" Kan ändå påstå att jag är inte mörkrädd, men jag är ju lite kontrollfreak, och vill att det mesta ska gå att förklara.

Hur som haver, senare på dagen gick jag ut med "pitbullen" och den "inre cirkeln" spelad boul, och jag kunde ju inte låta bli:) :) att gå fram till "Lilla Blå" "Var var Du när de berömda "dom" var i farten"sa jag "Är inte det typiskt" fortsatte jag "Att när de kanske händer något lyser ni med Er frånvaro". Blicken jag fick var obetalbar:) De är då jag mår som bäst. Jag fortsatte med att berätta att min vän och jag "patrullerat" området, samt kollat våra källare.
Men de skulle jag inte sagt, för då blev "lilla Blå" upprörd, för den riktiga polisen hade talat om för honom att de får vi inte göra. "De kan var FARLIGA knarkare med kniv som är i källaren, så de skulle vi absolut inte göra! "

Nu kan han ju mena väl också, kan ju faktiskt bry sig, men han fortsatte med "Varför ringde Ni inte mig, så hade jag kunnat gått med Er" Vilket gäng vi varit, en 57-årig  gammal kärring ,en något "yngre" man ( jag vet hur gammal han är) en +70 gubbe samt "pitbullen". Tror inte en FARLIG knarkar med kniv brytt sig;), och de jag träffade i min trapp, om de nu var "busar" hade ju redan hunnit sticka ned mig, när jag och "pitbullen" var själva många gånger om, utan att någon märkt det. Jag tror de mer handlar om att han ville kunna säga att han jagade bovar inatt, för om jag känner honom så väl som jag tror, kan han nog göra detta till en jätte hemsk historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0