Makabert

tthp://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/article12961489.ab

Vaknade av klockradion som vanligt och fick hör a att Usama Bin Ladin var dödad av Amerikans specialstyrka, även en son samt andra släktingar fick sätta livet till. USA´s president går ut och talar till hela värden om hur "bra" och "duktiga"USA är. Amerikanska folket går ut och firar!

Jag för min del tycker det är oerhört makabert, vad ger USA rätt att ta dö på folk godtyckligt, är Bin Laden dömd för något, vad har hans barn och övriga släktingar gjort, även bin Laden har väl anhöriga. Jag tycker att det är rått och otäckt att USA gör sig själva till Gud över hela världen.

Jag har alltid varit emot dödstraff anser att man inte ska sänka sig till samma nivå som ev mördare mm. Vad ska ge mig rätten att döda en annan människa, för att den har dödat någon. I det här fallet är väl inte bin Laden dömd för något ingen vet om det är han som låg bakom 11 september, och enl min konsperationsteori är han inte ansvarig.

Om det skulle vara så, och att han var hjärnan bakom massor av dåd, ska han väl ha rätt till en rättvis rättegång. sen kanske han inte tar emot USA`s specialstyrkor med öppna armar när de kommer, vi vet ju inte heller hur det gått till, den enda informationen vi får är genom USA. De är för mig part i målet och USA litar och tror jag inte ett dugg på. De tror att de kan bete sig precis hur de vill, och var som helst.

Tyvärr tror jag inte sista handlingen stoppad med detta, för visst finns det fanatiska människor, som kommer att hata USA ännu mer, men inget blir bättre av att man tar lagar i egna händer, det drabbar bara oskyldiga på båda sidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0