Kung för en dag

Kung för en dag var ett uttryck som en kvinna i Byn, sa att hon samt hennes väninna använder när de får pension, tycker jag var bra. Pengarna är ju inne på kontot stort sett en dag när vi lever på de marginaler vi gör, så helt rätt vi får vara kungar eller egentligen drottningar för en dag.

Dagen efter det stor mötet, blev jag varse om att beslutet med att inte skaffa hundgård var ett bra beslut. Fick vara med om en riktig "kattfight" mellan hundägare eller kanske ska skrivs "hundfight". Eftersom jag är vän med båda parterna och de var inte min fight, så ska jag hålla mig neutral. Jag försökte nog få in några "nu får ni väl sluta" lite försynt men jag tror inte någon lyssnade.

Vad jag tycker är tråkigt och som nog chokade mig mest var att de här var ett sätt som jag inte trodde någon av parterna om, samt att nivån var så låg. Jag är ju själv den personen som jag tror har haft mest konflikter med de flesta på området, inkl personalen på kontoret (Är bara mina pojkar som klarar sig). Men jag skulle aldrig gå på personangrepp, nu ska man aldrig säga aldrig har jag hört, men i detta fall kan jag nog göra det. När jag är riktigt förbannad, kan jag bli smått ironisk,( när det gäller ironi är det något som jag lever på), jag svär, tyvärr och blir nog högljudd samt när jag blir riktigt arg samt frustrerar så kommer tyvärr tårarna, som gör mig än mer förbannad.

Jag är ju för övrigt en person som älskar att "bråka" med myndigheter, håller för tillfället på att hjälpa en väninna med papper till tingsrätten, har lättare för att stå upp för andra än mig själv för övrigt. Älskar att skriva, har gjort det förut och utan att skryta så har jag lyckats väldigt med överklagande mm i både tingsrätt samt även i hovrätt. För att skryta lite om mig själv som man ju inte får i Sverige, så blev jag faktiskt antagen till juristutbildning på högskolan i Östersund en gång i tiden, har fortfarande intagningsbeslutet kvar. Men p g a barn samt ekonomi var de inte att tänka på. Men en liten merit tycker jag ju det är som jag får vara stolt över. Så jag är nog inte helt tappad bakom en vagn. Fast man kan tro det när man ser mig halta fram;).

Jo de här med myndigheter samt person angrepp, är ju att när man ringer till dem, så ringer man ju oftast när något är fel, de  är som när mina barn hör av sig, oftast är de problem, mest skit problem men jag blir ändå stolt att de ber mig om hjälp samt råd. Men nu var de ju myndigheter vi pratade om.
De gäller att skilja på sak och person, men som anställd på t ex kronofogden, socialen eller försäkringskassan måste man ju redan man söker jobbet förstå vad man ger sig in på. Men de försvarar som sagt inte personangrepp. Men om man tar t ex felanmälan i bostadsområdet där jag bor, samt inne hos tjejerna på vårt kontor. ska man vara mer försiktig och tänka sig för, man bör inte skjuta på budbärarna.De får nog ta hemskt mycket skit och de pågick en personangrepps kampanj i tidningen i vintras. Är något som får mig att gå i taket,  är att skriva anonymt för att klaga på andra, våga stå för de Du tycker.

De jag tycker kan jag säga till personen i fråga, tror jag har gjort de till de flesta, som jag haft konflikt med, men tror inte jag har så många ovänner just nu på området, själv är jag ju inte långsint eller bitter, men kan bli lite på min vakt mot personerna i fråga. Mitt favorit uttryck är "Häll dina vänner närma, men håll dina fiender ännu närmre". Just nu vet jag inte hur många vänner eller fiender jag har, bryr mig inte heller, trivs med att leva mitt eget liv, eller som de står på insidan av min ytterdörr. Det är roligare att bo själv när man är schizofren, och i dag får jag ju leva som en kung;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0