Stör de någon.............

Dagarna bara tickar på, och jag är bara less, less på mitt knä, på att dagen som kung tog slut, på att de bara är skit på tv, på att "pitbullen" o jag inte kan gå långpromenader tillsammans. Tur att de finns bra grannar här, som ställer upp och hjälper till med "bullen".

För det är faktiskt så att de finns fler trevliga samt bra grannar o människor här en vad de finns "dåliga", men de är som med allt annat 90% bra o 10% dålig och de man fokuserar på är de 10% dåliga! Är ju inte ensam om det, så fungerar de flesta, sen finns de ju de som är super positiva, som bara ler och säger att "De är bara att tänka positivt". Släng Er i väggen.

I fredags var jag ju inne och handla lite, vid köpcentrumet träffade jag "Lilla Blå" samt hans kompis, de frågade om jag ville ha skjuts hem, jag tacka gladerligen jag, har ju ont i knät:(. Är verkligen lite som att ge sig in i en lejonkula:) Kompisen har ju trakasserat mig en gång i tiden. (Under en berömd grannfejd) Han har faktiskt bett om ursäkt, till skillnad mot "Lilla Blå" men de är ingen idè, "lilla Blå" är som mig helt felfri;).

Kompisen undrade om måndagsmötet samt hundgården, jag försökte berätta om mötet och om att vi la ned frågan, "Lilla Blå" kommenterade hela tiden, alla nackdelar. Vad annars, men i alla fall då sa Kompisen "Ja men de är väl bra att de inte blev någon hundgård, för Du och "pitbullen" behöver ju röra på Er!!!" "Tack för den", svarade jag med ett skratt, att jag är rund vet jag men "pitbullen".....ja kanske?!

Har förstått vid det här laget att folk på området anser mig fet, har fått höra fler kommentarer,  nu är jag inte en som tar åt mig på det viset, beror helt på hur det sägs, sen har jag självinsikt.vet att jag borde gå ned minst 10 kg till att börja med. Har gått upp hemskt sen jag slutade röka, ja jag var inte smal förr heller, men nu är jag sakta men säkert på väg uppåt, gör ju inte värken i knät mindre precis.

Pratade med en annan kille på byn, han var på väg att flytta, han hade gått ned hemskt mycket. Berättade att han gått med i Xtravaganza kostar 3 000/mån ca då ingick soppor, träning, personlig rådgivare mm men 3 000!!!, då är jag nog hellre rund, har inte de pengarna heller. Nu kan de ju för hans del göra lite till att han var ny kär också, finns fler karlar, utan att nämna någon, som gått ned p g a kärlek. Där går gränsen för mig, då är jag hellre rund:)

Har  själv varit med i viktväktarna några gånger och gått ned, problemet är inte att gå ned, de är att behålla vikten, finns bara ett sätt enl mig ät mindre samt röra sig mer. Dummare än så är jag inte, karaktär har jag, har i stort sett slutat med allt, droger, alkohol, rökning, coca-cola t o m karlar så något roligt måste jag ju ha, så då blir de godis.

Och om de stör någon får de väl söka för det, jag tänker inte göra det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0