slopa kvinnodagar mm!

Varför finns internationella kvinnodagen, elier speciella dagar överhuvudtaget. Är vi kvinnor sådana offer att vi måste ha en egen dag. "var snäll mot mig för de är kvinnodagen idag" vilket jävla bullskit. Jag är knappast någon feminist, tycker att var man/kvinna på sin plats. Har aldrig förstått det där med kvotering, för mig handlar det väl mer om kompetens än om kön. Ska man ta in en kvinna i ett företag eller en styrelse bara för hon är kvinna!!! Varför då, ska hon sitta och le och se vacker ut. "Ja vi fyller ju ändå kvoten".
Jag har ju själv barn och har i stort ett uppfostrat dem själv, ja kanske inte världens bästa resultat :), men jag har gjort det ändå. Min dotter brukar klaga på att hon får göra allt hemma, ja det stämmer, men nu är det ju så att sambon jobbar borta i veckorna. Hur fan ska han kunna göra något hemma då. Kanske pendla t ex mellan sthlm o hemmet. Så inte hon  skulle behöver göra allt hemma. Sen att han drar in mest pengar, bygger på huset, samt ibland kör 12 maskiner tvätt när han kommer hem, de räknas liksom inte. De med 12 maskiner tvätt är ett internt skämt, men har hänt. Bara en karl skulle räkna maskiner.
Samma med min äldsta son, där brukar hans sambo klaga på att han aldrig gör något hemma, men att ta in pellets, skotta snö, klippa gräs, fixa bilar m m de räknas liksom inte.
När kvinnor gnäller om att de får göra allt hemma, då glöms dessa saker bort. De enda som räknas är matlagning, diskning och dammsugning, då gör man verkligen något hemma.
Själv har jag i stort sett levt som singel hela mitt liv, trots det har jag tre barn, då är det bara att göra det man måste. Är ett medvetet val, och inget jag lider av snarare tvärt om, när jag lyssnar på allt gnäll från folk som är sambo eller gifta, kan jag bara konstastera att jag är jävligt lycklig.
Kanske skulle införa inernationella singeldagen, eller de kanske redan finns, inte för jag vet vad man skulle göra då ;) vara ännu mer singel? nej låt alla dagar bara vara vanliga dagar och respektera varandra för att vi är olika, de är väl det som är meningen. Och det finns väl inget sexigare än en manlig hantverkare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0