Att se ut som en "michelin gubbe"

Träffade kvinnan som drack lite för mycket härom dagen på bussen igen, hon är alltid lika rolig att träffa, kan inte bli annat en glad av henne. Hon är så härligt spontan och  rolig samt totalt omedveten om det själv. Hon hade varit hos doktorn och vi började prata om olika krämpor. De är ju typiska samtalsämnen människor emellan, om det inte pratas om väder och vind, I alla fall, så såg hon att jag gick illa när jag klev på bussen, har ont i ett knä till och från, nu är det mer till. Flytt skador. Hon tyckte att jag skulle gå till dr, ingen ide blev mitt svar. Finns bara ett bot, röra sig mer.

Då föreslog hon  mig att simning är bra."Ja, men då måste man ju ha baddräkt" blev mitt svar. Känner liksom inte för det. Har lagt på mig en hel del, sen jag sluta röka och övergått till godis.....
Då svarade hon mig "att jag skulle vara glad för mina kvinnliga former", "vilka former" blev mitt svar och försökte få tag i någon form. Och sen kom hennes totalt spontana och helt underbara konstaterande "Var glad att Du har bröst, annars hade Du sett ut som en michelin gubbe". Jag bast ut i skratt, för jag brukar säga att jag känner mig som en sådan ibland, men har aldrig tänkt på det, på det sättet hon sa det. Och bara för att det var den här helt underbara människan som sa så. Så kommer hon undan med det också.

Dagen efter var jag inne i stan, nu är det ju "bidrags dag" och pengarna strömmar in, för att ta slut lika fort, men de är kul en dag i alla fall. När jag står och knappa vid bankomaten, hör jag en röst som säger. "Men, de måste vara Inger, eller de kanske det inte är". Jag vänder mig om, för jag känner igen rösten, min underbara vän från igår står bakom mig med en kompis. Hon utbrister "Ja , men gud du är ju inte alls så stor som jag trodde".
Till saken hör att jag har bytt från min blå dun jacka till en insvängd lite finare jacka. Måste ju klä upp sig när man lämnar byn för storstaden ibland. Jo, stor är jag fortfarande men de är kläderna som gör det. Vi är tvungna att berätta för hennes väninna om hennes uttalande dagen före. Och jag säger som jag sagt förut de är bara hon som kommer undan med sådana uttalanden, för att hon är den hon är, och för att hon är ärlig och spontan. Tror inte det finns något elakt i henne bara hon ger F-n i spriten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0