Drick aldrig på en vardag;)

Byn ligger tyst och öde, tror ja i alla fall, hörde att polisen hade varit här i fredags. Med hundpatrull och allt, som vanligt missade jag när något händer. Fick höra det av en kompis som var ute med sin hund och han blev tvungen att legitimera sig för polisen! Tur att inte jag var ute då, brukar liksom inte ta handväska eller leg med mig när jag är ute med hunden. Vad hade de gjort då!! Följt med hem kanske, inte mig emot kan va trevlig med lite besök.

Lite kan man ju se och höra men inte mycket, har väl med årstiden att göra, här har folk inte tinat upp ännu, annat blir det när gubbarna vaknar till liv. Träffade en kvinna på bussen, tror det var i måndags, hon var sååå sugen på en öl. "Ok, de är väl bara att gå in på vår "pub" och ta en öl "sa jag. Nej så enkelt var det inte hon drack inte på vardagar nu för tiden och sen skulle hon bort på kvällen.

Dagen efter på kvällen är jag ute med min rabies smittade bulpitt, träffar samma kvinna samt en kille på området, hon bär på en dunk vin. "blev de ingen öl igår?" frågar jag. "Nej, men de ska bli två glas vin ikväll" svarar hon, sen ska hon lägga sig och sova, att det fortfarande är vardag spelar tydligen en mindre roll idag. Jag skrattar och svarar "Att dricka två glas vin och sen gå och lägga sig kallar jag missbruk" Senare på kvällen springer jag på samma par, kvinnan ifråga har nog tagit min upplysning om missbruk på allvar,hon är bra rund under fötterna och skitförbannad, anklagar sitt manliga sällskap för att ha stulit hennes nyckel, han vänder sig till mig och mer eller mindre vädjar om min hjälp. jag inser snabbt att de är ingen idé att prata med henne, hon är i sin egen ilskna värld.

Någon dag efter det träffar jag killen på bussen, och jag måste ju fråga om de hittade nyckeln, då berättar han för mig att hon varit skogstokig hemma hos honom, någon nyckel hittades inte på kvällen, så istället hade hon försökt att våldta honom!!! Tydligen något som inte bara drabbar kvinnor, han tyckte det var mindre trevligt , så han hade gått hem till en granne och lagt sig för att få sova. Kvinnan ifråga hittade sin nyckel dagen efter. Åter lägger sig lugnet över byn och ett råd drick aldrig "två "glas vin på en vardag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0