Nu är det väl dags att lägga ned!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/markuslarsson/article8704827.ab


Ja jag tittar och lyssnar finns ju inte så mycket att välja på, är liksom när radion går, lyssnar gör man ju. Förstår inte varför de skulle vara en utlänsk jury, om den nu överhuvudtaget existerar! Trodde det var Sveriges uttagning, men de kanske vore något att satsa på, göra om hela den stora finalen. Ett land sjunger alla låtarna men alla andra länder får rösta, nästa år byter vi land som sjunger, måste ju bli mer rättvist då eller......
Att Eric Saade vann är ju ingen överaskning, han är ju sååååååå söt, fanns väl inte en tjej från 7 och uppåt som inte slösade bort hela veckopengen fler veckor framåt, på att rösta på honom. Ja sen tror jag att det kommer att gå bra för honom, han är ung och söt, lite som tjejen från Tyskland  som vann förra året. Helt annan musik men jag tror det kommer att funka.
Åter till vår final, det bästa på hela kvällen var bandet, som gjorde en cover på förra årets vinnar låt, det hade varit något att skicka till Tysklan, sen saknade jag Mr Hurricane him self, Peter Stormare, vore väl en höjdare om han uppträtt med sitt band. Har sett honom i många bra filmer och serier men aldrig som musik artist, men säkert något som han är lika bra på. 

Men jag tror ändå att det är dags att lägga ned!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det är väl klart att det kommer gå bra i Tyskland. Tillåtet eller ej, låten har trots allt ett klassiskt trumbeat i ryggen.

2011-03-13 @ 15:39:03
URL: http://hemmabloggaren.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0