Kan de hända här!!!!?

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2859201-kan-samma-sak-handa-pa-forsmark-

Nu är vi inne på Katastoftänkande igen, klart som fan att det kan hända här, allt kan nog hända här men hur stor är risken är väl en mer relevant fråga....Jag kan bli överkörd av en bil varje gång jag går över gatan, jag kan halka varje gång jag går ut när det är is och snö, ja ett flygplan kan flyga in i en hög byggnad i Sverige m m.
Listan kan göras lång, men som sagt hur stor är chansen att det inträffar,  t ex hur många jordbävningar av den här storleken brukar vi ha i Sverige. För jordbävningar förekommer i Sverige, fast de är så små så vi märker inte det.
Men som alltid när någon katastrof inträffar i ett annat land, så börjar de spekuleras om de skulle kunna hända här, och hur ska vi agera då.
För mig blir detta lite patetiskt, de är ungefär som när man talar om för någon att man känner sig lite hängig, eller att man har ont någonstans, och personen parerar med " ja, men jag har mer ont där och där", tillför inte mycket och de handlar väl knappast om vem/vad som är värst. Katasrofen i Japan är så fruktansvärd och så stor katastof, att jag kan inte sätta mig in i det och kan bara känna sympati för de människor som drabbas av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0