Vi får sjunga Den Blomstertid nu kommer!!!!

Ja jag blir lika förundrar varje gång, ska vi behöva be om lov för att sjunga något så Svenskt som denna psalm, jag är inte det minsta religiös, men denna psalm är för mig för alltid förknippad med skolavslutningar och inte något religiöst.

Sen får vi även ha skolavslutning i kyrkan OM ingen annan tillräckligt stor lokal finns att tillgå allt enl skolverket....
Att jag reagerar på detta eller bryr mig, som jag ju inte ska, är att ingen har någonsin brytt sig om att jag som etnisk Svensk, har fått gått på skolavslutningar i kyrkan, inte finns det någon myndighet som brytt sig om jag är kristen eller ej. varför de är så aktuellt nu, vet ju alla, för att hålla Svenska traditioner samt bara vara Svensk ses ju idag som något fult.

Mina grannar på området har Norska flaggan på balkongen, vid ett annan vajar Finska, men hissar jag Svenska är jag rasist. Har en bekant som bott i Malmö när han hängde ut svenska flaggan ifrågasatte de utlandsfödda, varför!"Behövs väl inte hänga ut Svenska flaggan vi är ju i Sverige!" Var deras argument. Ja och visst ligger det något i det, men jag vet inte varför de själva måste hängs ut sina flaggor, är det för att landsmännen ska veta var de bor. Men i invandrartäta områden borde det ju då vara okey att hänga ut en Svensk flagga.

Mina barn brukar skoja och kalla mig rasist, ja och de får de, för samtidigt ve de att de är de sista jag är, av en speciell anledning, men ha åsikter tycker jag är en mänsklig rättighet, och speciellt när jag ska börja få rucka på saker i Sverige för att några andra som t ex EU m m tycker om vårt land. De jag egentligen ska reagers på är ju vår regering som är så jävla rädda för att säga eller göra något som kan uppfattas som rasistiskt eller främlingsfientligt. Så snart får väl jag som etnisk Svensk kvinna börja bära burka;)

Själv anser jag att man får ta seden dit man kommer, gör jag som enbart turist i andra länder, sen skiter jag i om folk är röda, grön eller randiga. Om de gör mig till rasist så får jag väl vara de. Men förra året fick vi inte sjunga Den Blomstertid Nu Kommer, så i år hoppas jag vi ska sjunga den, och gud:) va jag ska sjunga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0