Så de blir någon ordning här........

Igår var jag på skolavslutning i Bergby på Hembygdsgården, var ett av mina barnbarn som gick ut 3:an. Inte klokt vad tiden går fort. Vädret var minst sagt varmt, tropisk hetta, vilket gör att idag när det var ganska normal temperatur så  nästan fryser man.

Har inte gjort någonting speciellt idag, bara varit, de får man ibland. Gick en promenad runt Byn med "pitbullen" vid ett tiden, gubbarna spelade boule, utom "Lilla Blå" som förde protokoll samt deltagarlista, jag satt mig ned och slängde några ord med honom. Tog upp med honom om varför folk här tror att jag har något emot honom och att han ev kan ha något emot mig. "Vilka, säger det" blev hans svar och fråga. "Ja det spelar ingen roll" sa jag "tycker bara det är roligt att folk har den uppfattningen" fortsatte jag och han höll med mig, vi har inte nu för tiden speciellt svårt att prata med varandra.

I bland har vi totalt olika åsikter, eller oftast, men vi har kommit till ett plan där jag får ha min (tror jag) och han har sin, inte stör de oss. Men tydligen en hel del andra, nu ska jag ju inte säga oss, för jag vet inte vad han säger när jag går, och ska jag vara helt ärlig så skiter jag fullständigt vad folk tycker om mig. Jag har andra saker i mitt liv som är mer intressanta för mig.

Men samtidigt kan jag ju erkänna att jag vet inte hur han skulle ta de jag skriver om här, ifall han nu skulle läsa det, men de är ju sant, så han kan ju inte säga så mycket, utan att vara tvungen att erkänna en hel del. De är det fina med att kunna blogga.
Var en kvinna här på området som inte kunde förstå hur man kan lägga ut hela sitt liv på nätet på facebook, bloggar mm. Ja jag har ibland funderat på samma sak, nu lägger jag långt ifrån ut hela mitt liv men de finns de som gör det, samt facebook är något som jag inte sysslar med alls, samtidigt är det ju lite smickrande att de finns några eller någon som vill läsa de man/jag skriver och kanske roar det någon.

De finns alltid gränser för vad jag skulle skriva, vill inte hänga ut någon eller fara med osanning, vilket de finns människor i Byn som ofta gör, de dömer folk utan att veta ett dugg vad de pratar om eller vem de pratar med,
vi har ju herren som har en egen busskur samt spatserar omkring hela dagarna i Byn, han har en förmåga att prata rent "skit" om folk. Gjorde det idag om en person som jag känner, han kom med en del för mig ganska alvarliga anklagelser, så jag ifrågasatte, utan att säga att jag kände personen, hur han visste detta och vad det kom ifrån. Jo, de kom enbart från honom, men han var en fenomenal människokännare, och därför hade han redan genomskådat personen. Vad jag upplyste honom om var att jag kände nog personen bättre än han och att han var en totalt usel människokännare samt att jag upplyste honom om att förtal är straffbart.

Utan att förtala någon:)  en människa som tror de skickas hemliga signaler till knarklangare från vindsfönster, samt säger att sjön är full med kvicksand, är ju egentligen inte så mycket att lyssna på, och jag tror inte heller man behöver vara en fenomenal människokännare för att förstå att de han säger är just "skitsnack" men för den drabbade kan de ju ändå bli obehagligt.

Nu vet jag ju inte om jag ska vara tyst om den informationen till den de berör, eller upplysa personen om ryktet, för jag har ju på senare tid fått höra samt lovat mig själv att jag inte ska bry mig;)

För övrigt är det sig likt, "Lilla Blå" upplyste mig o att han ska ringa PIRAB och ta hem en kubik matjord, för de är han som sköter sådant i vår By, och ja de tycker jag han ska göra. Så de blir någon ordning här.........;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0