vad Ni kommer att må bra;)

tittade på dr Phil häromdagen igen, är helt fascinerad av den karl, han kan alla trick samt utger sig för att vara gud emellanåt, nåde den som inte tycker som han tycker. I de här programmet var de en man som inte tyckte som Dr Phil och som då svarade emot, tills lilla frun tog ut honom från studion och sen kom han tillbaka som ett fromt litet lamm. Skulle velat varit med bakom kulisserna. I alla fall den här mannen var ju sjuk, sjuk på de viset att han ville ha kontroll.
Efter programmet ringde en väninna och vi pratade om programmet, sen kom vi fram till att vi också är fruktansvärt sjuka, för vi vill också ha en viss kontroll och sen bryr vi oss alldeles för mycket, något som man inte ska göra nu för tiden.

Sköt dig själv och skit i alla andra, de funkar bäst. De är så jag ska börja leva, jag ska t ex skita i att ta upp andras sopor som de inte orkar eller kan kasta i soprummen,jag skiter i alla som gnäller om hundskit, jag tar i alla fall upp efter min "pitbulle". Jag ska sluta upp att vara trevlig och heja samt prata med alla, jag ska inte bry mig om andra städar efter sig i tvättstugan eller om lampor är trasiga eller dörren går i lås i porten, jag har helt enkelt bestämt mig för att försöka skita i allt.

Nu är de ju inte alltid jag som bryr mig utan jag har ju kanske själv utsett mig till talesman för andra, människor kommer till mig med sina problem och funderingar, bara för att jag framför åsikten behöver de ju inte automatiskt gör mig till syndabocken, men tyvärr blir de ju ofta så. Gjorde så en gång när jag var inne på kontoret, en hundägare var inte snäll mot sin hund, tjejerna inne på kontoret sa "gå ut och säg till henne" och dum gjorde som dum sa, och nu är det jag som är hatobjektet för den hundägaren. Men jag är van, så jag tar de med.

De kommer att bli tufft tillhör inte mitt sätt att vara, visserligen kan det säkert bli jätte skönt, men vad kommer människor tycka om det, om jag likt många andra agera med "de skiter jag i", nu behöver jag ju inte heller bry mig om vad andra tycker om de överhuvudtaget tycker något om mig, men tydligen gör människor på området de, eftersom de har åsikter om mitt tyckande.

Jag får höra att jag fokuserar på vissa personer och vissa företeelser, men de tycker jag bara är en dålig ursäkt för de jag framför tyckandet till, för de är ju inte de saken handlar om, företeelsen kanske men definitivt inte personer, men blir alltid lättare om jag använder namn så då vet alla vad jag menar. Alla vet ju på området att två människor sprider lite obehag samt osämja här, samt att de sprider dåligt ryckte om området till utomstående, kallar området "lilla Chicago", "Här bor de bara skit" samt att "de enda sättet att samla människor här är att ta fram en 75" för mig säger de mer om personerna än om området.

Sen vad ger de för signaler utåt, hur ska de tro att de ska flytta in enl dem "normala" människor här, vad de gör så skrämmer de ju bort dem, detta område är enl mig ett enormt vackert, lugnt område med trevliga hyresgäster.
Gillar man inte människor så tycker jag att man inte ska man inte bo i hyreshus, köp för fan ett torp i skogen.

Vad jag hoppas jag aldrig ska sluta bry mig om är barn som far illa eller svaga människor som far illa i samhället, men de verkar vi ha lite eller inga av där jag bor, så då slapp jag det med.

Jag har en gammsl granne som flyttat från området och som är väldigt sjuk i cancer, han berättade för mig vad han tyckte om med mig.De var att jag hälsade alltid på honom när jag var ute o gick, långt innan vi lärde känna varandra och de gjorde alltid honom glad. Men nu är det slut med de med, ja inte att hälsa på honom. Han bor för övrigt ju inte kvar.

Nej de är så många som sagt år mig att sluta bry dig, sluta fokusera på den och den, så jag ska bli som alla andra sluta bry mig och fan vad jag kommer att må bra eller rättare sagt vad ni kommer att må bra för att jag inte bryr mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0